لینک های دسترسی

Breaking News

گروه سرشناسان و دادخواهی برای افغانستان در امریکا


ائتلاف حمایت از مردم افغانستان می گوید از تحکیم حقوق زنان، حمایت می کند
ائتلاف حمایت از مردم افغانستان می گوید از تحکیم حقوق زنان، حمایت می کند
یک نهاد نوی در امریکا، مرکز ایالات متحده از سوی شماری از افغانها و امریکایی ها ایجاد شده است و مسؤولین آن می گویند که برای تحکیم دست آوردهای دوازده سال گذشته در افغانستان، فعالیت خواهند کرد.

شماری از مقام های بلندپایه پیشین امریکایی، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و دیگر افراد برجسته در این سازمان، که نام آن ائتلاف حمایت از مردم افغانستان است، عضویت دارند.

شفیع شریفی، مسوول ارتباطات ائتلاف حمایت از مردم افغانستان به رادیو صدای امریکا گفت اعضای این سازمان در داخل امریکا برای منافع افغانستان فعالیت خواهند کرد.

آقای شریفی افزود "این ایتلاف بخاطری تشکیل شده است که بتوانیم قسمتی زیاد کمک های بین المللی و امریکا را در بخش جامعه مدنی و تعلیم تربیه جلب کنیم."

کن رات، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر، راین کراکر، سفیر پیشین امریکا در افغانستان، ستفن هدلی، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا، مارک گراسمن، نماینده پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان، دریاسالار جیمز ستارویدس، فرمانده ارشد پیشین ارتش امریکا، سعد محسنی، رئیس گروه رسانه های موبی، سیما سمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و شمار دیگری از شخصیت های سرشناس اعضای این ائتلاف استند.

به گفته آقای شریفی، بنیاد جامعه باز در ایجاد صفحۀ انترنتی این نهاد کمک کرده و متباقی فعالیت های سازمان به شکل رضاکارانه صورت می گیرد.

ایجاد این سازمان و عضویت شمار زیادی از شخصیت های سرشناس در آن، واکنش های متفاوتی را در قبال داشته است.

نظیف اله شهرانی، کارشناس امور سیاسی می گوید که رویکار آمدن نظامی که به گونۀ واقعی به مردم و دستاورد های ۱۲ سال گذشته در افغانستان توجه داشته باشد، امکان پذیر نیست. به ویژه که چنین ساختار ها از سوی گروه های مستقر در واشنگتن و دور و از وطن شکل داده شده باشد.

به نظر می رسد که مهمترین فعالیت ائتلاف حمایت از مردم افغانستان دادخواهی یا ادوکسی برای افغانستان در واشنگتن دی سی است. تبلیغات و دادخواهی در واشنگتن یک نوع کارزاری است که بسیاری از دولت ها، شرکت ها و حتا افراد از آن برای توسعه منافع شان استفاده می کنند.

چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته بود که کشورش به یک "لابی قوی" در امریکا نیاز دارد تا مردم و رهبران امریکایی را از حقایق ایران به درستی آگاه نگهدارد.
  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG