لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: ملاقات با رهبر چین به دلیل مسایل زیادموجود دشوار خواهد بود


دونالد ترمپ ، رئیس جمهور ایالات متحده با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درهمین هفته ملاقات میکند
دونالد ترمپ ، رئیس جمهور ایالات متحده با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درهمین هفته ملاقات میکند

رئیس جمهور ترمپ ، ملاقات اش را با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، فردا پنجشنبه خواهد داشت، این دو رهبر درمحل اقامت رئیس جمهورترمپ در یک منطقه رهایشی در فلوریدا ملاقات خواهند کرد و انتظار میرود که رهبر ایالات متحده تقاضا های زیادی بشمول اعمال فشار بر کوریای شمالی را، با رهبر چین مطرح سازد.

رئیس جمهور ترمپ در حساب تویتر خود پیش بینی خود را در مورد اولین ملاقات اش با رئیس جمهور چین کرده و گفته است که این ملاقات دشوار خواهد بود به دلیل آن که ایالات متحده با رکود تجارتی و از دست دادن مشاغل مواجه است.

آقای ترمپ در قصرسفید حین ملاقات با تولید کننده گان داخلی در امریکا گفت که برای انها مشاهده ملاقات او در فلوریدا با شی جین پینگ رهبر چین جالب خواهد بود و ابراز داشت :

"من منتظر این ملاقات با او و هیئت همراه او هستم و ببینیم که چه خواهد شد."

یان سن از مرکز اسمیتسون میگوید که رهبر چین نیز با دست خالی نخواهد امد و به گمان وی چین، شی را با هدایا و تحایف بزرگ خواهد فرستاد که شامل سرمایه گذاری در زیر بنا ها در ایالات متحده و کمک به رئیس جمهور ترمپ برای ایجاد مشاغل خواهد بود ، آنچه که وی به رأی دهنده گان وعده کرده بود.

اما برخی از ناظرین امورچین مانند اسکات کنیدی از مرکز مطالعات بین المللی ستراتیژی هشدار میدهند که همه چیز مطابق پلان نخواهد گذشت و ممکن یک واقعه غیرمترقبه اتفاق بیافتد، چنانچه یک تویت میتواند نمای این ملاقات را متحول سازد، و در ان شکایت های زیاد و بیشتر از مذاکرات شامل خواهد بودو چین با دلهره و نگرانی اینجا را ترک خواهد گفت.

شان سپایسر، سخنگوی قصر سفید، انچه را که چند مشکل بزرگ در میان ایالات متحده و چین خوانده شد، برجسته ساخته ابراز داشت که همه چیزاز دریای جنوب چین تا تجارت و کوریای شمالی، این ها موضوعات بزرگ ملی و اقتصادی و امنیتی هستند که باید به آن رسیدگی صورت گیرد.

نظریات متغایر رئیس جمهور ترمپ در مورد پالسی چین واحد، یک موضوع بی نهایت مهم برای بیجینگ است که ویتنام را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

XS
SM
MD
LG