لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: تعهد امریکا به قوای افغانستان پابرجاست


جوبایدن، رییس جمهور امریکا حین کنفرانس خبری در قصر سفید تعهد کرد که به حمایت خود از قوای افغانستان ادامه می دهد
جوبایدن، رییس جمهور امریکا حین کنفرانس خبری در قصر سفید تعهد کرد که به حمایت خود از قوای افغانستان ادامه می دهد

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده می‌گوید که امریکا بر تعهد خود مبنی بر حمایت از قوای امنیتی و دفاعی افغانستان پابند است.

رییس جمهور بایدن ناوقت روز سه‌شنبه ۱۰ اگست (۱۹ اسد) در قصر سفید به خبرنگاران گفت که واشنگتن علاوه بر ادامۀ حمایت هوایی نزدیک از قوای افغانستان، متعهد است تا قوای امنیتی و دفاعی آن کشور را در بخش‌های مختلف همکاری کند.

آقای بایدن افزود که فعال نگهداشتن قوای هوایی، فراهم‌آوری تجهیزات، مواد خوراکی و پرداخت همۀ معاشات از جمله کمک‌‌های استی که واشنگتن به آن تعهد کرده است و بر آن پابند خواهد بود.

دفاع از خروج کامل قوای امریکایی

با وجود تاکید بر ادامه کمک‌ها برای قوای افغانستان، رییس جمهور ایالات متحده گفت که از تصمیم‌اش مبنی بر خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان نادم نیست و از آن دفاع کرد.

آقای بایدن گفت: "در ۲۰ سالی که گذشت یک تریلیون دالر [برای جنگ افغانستان] مصرف کردیم. بیش از ۳۰۰ هزار قوای افغان را آموزش دادیم و با تجهیزات مدرن مجهز کردیم. رهبران افغانستان باید گردهم جمع شوند و برای خود و ملت خود مبارزه کنند."​

آقای بایدن همچنین گفت که ایالات متحده در دو دهۀ گذشته هزاران کشته و زخمی در افغانستان داده است و حال زمان آن فرا رسیده است تا قوای افغانستان خود به دفاع کشورش شان بجنگد.

آقای بایدن گفت: " آنان [قوای افغانستان] باید بجنگند. تعداد آنان از طالبان بیشتر است. روزانه در مورد برای من معلومات داده می‌شود."​

با وجود پیشروی‌های سریع گروه طالبان در حدود سه ماه گذشته، رییس جمهور ایالات متحده به این باور است که حکومت افغانستان هنوز هم می‌تواند در برابر حملات تهاجمی طالبان ایستادگی کند.

آقای بایدن گفت: "فکر می کنیم هنوز هم چنین احتمال وجود دارد. آنان در افغانستان یک وزیر دفاع جدید برگزیده اند که...مبارز جدی است."

به بارو رییس جمهور ایالات متحده، رهبران افغانستان حال متوجه شده اند که از لحاظ سیاسی باید گردهم جمع شوند، اما بار دیگر از تصمیم‌اش مبنی بر خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت: "از این تصمیم پشیمان نیستم."

اظهارات رییس جمهور ایالات متحده در مورد ادامه کمک برای قوای افغان در حالی صورت گرفته است که هم حکومت افغانستان و هم گروه طالبان تلاش دارند تا در میدان جنگ قدرت خود را به نمایش بگذارند و از این طریق خواست‌های خود را در مذاکرات صلح دوحه به کرسی بنشانند.

XS
SM
MD
LG