لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن از قوای امریکایی که در کابل زخمی شدند، دیدن کرد


جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، هنگام بازدید از یک شفاخانه نظامی واقع در ایالت مریلند
جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، هنگام بازدید از یک شفاخانه نظامی واقع در ایالت مریلند

جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، همراه با همسرش، جیل بایدن،‌ پنجشنبه شب دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) از نظامیان امریکایی که در حملهٔ انتحاری کابل زخمی شده اند،‌ در یکی از شفاخانه های ایالت مریلند دیدن کرد.

رییس جمهور بایدن تقریبا دو ساعت را در این شفاخانهٔ نظامی سپری کرد، اما قصر سفید در مورد این بازدید، جزییات بیشتر ارایه نکرده است.

در حملهٔ ۲۶ اگست دست کم ۱۳ سرباز امریکایی و نزدیک به ۱۷۰ غیر نظامی افغان کشته شدند. شاخه خراسان داعش مسوولیت این حملات مرگبار را بر عهده گرفت.

پیش از این، رییس جمهور بایدن همراه با همسرش روز یکشنبه ۲۹ اگست در یک پایگاه نظامی دلاویر، به تابوت‌ های پوشیده با پرچم ۱۳ نظامی امریکایی که در حملات انتحاری روز پنجشنبه در کابل جان باخته بودند،‌ ادای احترام کرد.

آقای بایدن و جیل بایدن با اعضای خانواده‌های این نظامیان در پایگاه هوایی دوور نیز ملاقات کردند.

رییس جمهور بایدن، پس از عهده دار شدن تصدی ریاست جمهوری، این نخستین بار بود که در روند دریافت اجساد نظامیان امریکایی اشتراک کرد.

پس از سال ۲۰۱۱ میلادی، حملهٔ ۲۶ اگست در میدان هوایی کابل، مرگبار ترین حمله بر نظامیان امریکایی به شمار می رود،‌ آنهم فقط چهار روز قبل از خروج کامل قوای ایالات متحده و متحدین آن از افغانستان.

XS
SM
MD
LG