لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش استفاده کودکان در حملات انتحاری توسط گروه بوکوحرام


تعدادی از دختران کم سن که توسط گروۀ دهشت افگن بوکوحرام اختتطاف شده اند.
تعدادی از دختران کم سن که توسط گروۀ دهشت افگن بوکوحرام اختتطاف شده اند.

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان از افزایش نگران کننده تعداد کودکانی خبر می دهد که به عنوان بمگذاران انتحاری توسط گروه بوکوحرام در منطقه در غرب افریقا استفاده می شوند.

معلوماتی که توسط صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان جمع آوری شده است نشان می دهد که در ۲۷ حمله که در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ انجام شده است،کودکان به حیث حمله کنندگان انتحاری استفاده شده اند و این رقم در مقایسه به عین مدت در سال گذشته، سه چند افزایش یافته و تقریباً برابر با مجموع حملات در سال ۲۰۱۶ است.

تندوران اسلامی گروه بوکوحرام از سال ۲۰۱۴ به این سو کودکان را مجبور می سازند تا خود را در نایجریا، چاد، نایجر و کمرون انفجار دهند.

کریستف بولیراک سخنگوی یونیسف می گوید گروه بوکو حرام بیشتر کودکان را به جای بزرگسالان به عنوان بم های انسانی استفاده می کنند زیرا آنان به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند و احتمالاً می توانند به آسانی از تلاشی ها بگذرند.

این مقام ملل متحد همچنان به صدای امریکا علاوه کرد که دختران بیشتر در همچو حملات استفاده می شوند" از جنوری سال ۲۰۱۴ به این سو، از میان ۱۱۷ کودکی که در حملات انتحاری استفاده شده اند، بیش از ۸۰ در صد آنان را دختران تشکیل داده اند. بنا دختران به طور خاص در این عمل وحشتناک استفاده می شوند".

این مقام ملل متحد می گوید که کودکان بیشتر توسط مقامات ومردم عام با سؤ ظن ها دیده می شوند. بولیراک اضافه کرد کودکانی که از اسارت بوکوحرام فرار کرده و به اجتماع خود بر می گردند، اغلب آنچه را که آنان در زمان اسارت تجربه کرده اند ،پنهان می کنند.

وی اضافه کرد" این کودکان از بدنامی و حتی برخی اوقات از اقدامات انتقامجویانه اجتماع خود هراس دارند که ممکن آنان این کودکان را هنوز هم خطرناک بشمارند. به هر حال مهم است تا به یاد سپرده شود که این کودکان قربانیان اند نه مجرمین."

یونیسف خبر می دهد که مقامات محلی اغلب کودکان را درپسته های تلاشی برای مدت های طولانی برای نگه می دارند. صندوق وجهی ملل متحد خواهان ختم این اعمال وحشتناک شده و می گوید کودکانی که این عمل زشت را تجربه می کنند و سخت ناراحت می شوند باید به زودترین فرصت به مقامات غیرنظامی که بتوانند از آنان حمایت کنند سپرده شوند.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG