لینک های دسترسی

Breaking News

حمله با چاقو در حومۀ لندن 'عمل تروریستی' بود – پولیس بریتانیا


پولیس بریتانیا گفته است که حمله با چاقو در یک پارک در شهر ریدینگ در حومۀ غربی شهر لندن که منجر به کشته شدن سه نفر شد، "عمل تروریستی" بوده است.

نیل باسو، رییس پولیس ضد تروریزم بریتانیا روز یکشنبه ۲۱ جون (اول سرطان) گفت: "انگیزه برای چنین عمل هولناک فراتر از یقین است."

پولیس بریتانیا گفته است که مهاجم ۲۵ ساله، شام شنبه ناگهان بر مردم در پارک حمله ور شده و سه نفر را توسط چاقو از بین برد.

مقام‌های پولیس گفته اند که مهاجم دستگیر شده است و به گفتۀ مقام‌ها گمان نمی‌رود که کسی دیگری در این حمله دست داشته باشد.

لاورنس وورت، یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفته است که مهاجم در حالیکه بعضی کلمات "غیرقابل فهم" را بر زبان می‌راند بر یک گروه ده نفری مردم حمله کرد و چاقوی دست داشته اش را به گلو و زیر بغل کم از کم سه نفر فروبرد.

پولیس هویت مهاجم را افشا نکرده است، اما خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که مظنون یک پناهجوی لیبیایی بود که در شهر ریدینگ زندگی می‌کرد.

دفتر بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا گفته است که آقای جانسن با مقام‌های پولیس و اعضای کابینۀ خود در پیوند با این رویداد صحبت کرده است.

این حمله درست در زمانی صورت گرفته است که به تازگی محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در بریتانیا تا حدی رفع شده و مردم اندک اندک در پارک‌ها و اماکن عامه تجمع می‌کنند.

بریتانیا در سال‌های اخیر شاهد چندین حملۀ تروریستی بوده است که عاملان آن از گروه دولت اسلامی یا افراطیان راستگرا الهام گرفته اند.

در سال ۲۰۱۷ حملۀ انتحاری در کنسرت آریانا گراندی در شهر منچستر سبب کشته شدن ۲۲ نفر شد و دو حملۀ مرگبار با موتر و یک مورد حمله با چاقو در شهر لندن در عین سال به وقوع پیوست.

XS
SM
MD
LG