لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا نخستین مرگ ناشی از نوع اومیکرون کروناویروس را اعلام کرد


مردم در خارج از مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شفاخانهٔ سنت تامس واقع در لندن صف کشیده اند تا دوز تقویتی کروناویروس را دریافت کنند
مردم در خارج از مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شفاخانهٔ سنت تامس واقع در لندن صف کشیده اند تا دوز تقویتی کروناویروس را دریافت کنند

حکومت بریتانیا روز دوشنبه ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) نخستین مرگ ناشی از نوع جهش یافتهٔ کروناویروس (اومیکرون) را اعلام کرد.

بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا یک روز قبل در جریان سخنرانی تلویزیونی‌اش هشدار داد که کشورش با ''موج بسیار بزرگ'' اومیکرون مواجه است.

آقای جانسن همچنین اعلام کرد که حکومت تحت رهبری وی، کمپاین واکسیناسیون را راه‌اندازی کرده است تا همۀ شهروندان آن کشور سومین دوز واکسین کووید۱۹را تا شب سال نو میلادی تزریق کنند.

صدراعظم بریتانیا گفته است که بیش از ۴۰ تیم نظامی به سراسر آن کشور اعزام خواهد شد تا مراکز تطبیق واکسین را ایجاد کنند و به داکتران آن کشور دستور داده است تا کار های معمولی روزمرهٔ خود را به تعویق بی‌اندازند تا روانه یک میلیون نفر در آن کشور دوز سوم واکسین کروناویروس را دریافت کنند.

حدود یک ماه پیش، نوع تازه جهش یافتهٔ کروناویروس موسوم به اومیکرون در افریقای جنوبی شناسایی شد و سپس در چندین کشور از جمله ایالات متحده واقعات آن تثبیت شد.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گزارش داده است که اومیکرون در کم از کم ۱۵ ایالت امریکا تثبیت شده است، اما هنوز هم شکل دلتای کروناویروس، عامل اکثریت واقعات کووید۱۹ در این کشور است.

XS
SM
MD
LG