لینک های دسترسی

Breaking News

کشتی طیاره بردار چین و افزایش نگرانی ها در منطقه


کشتی جدید طیاره بردار چین ۴٥٠٠٠ تن وزن دارد و امروز در شهر ساحلی "دلیان" آن کشور به آب افگنده شد
کشتی جدید طیاره بردار چین ۴٥٠٠٠ تن وزن دارد و امروز در شهر ساحلی "دلیان" آن کشور به آب افگنده شد

چین، امروز از نخستین کشتی طیاره بردار ساخت آن کشور پرده برداشت. به اساس گزارش ها انتظار می رود بهره برداری رسمی از این کشتی در سال ٢٠٢٠ آغاز گردد.

این کشتی طیاره بردار که ۴٥٠٠٠ تن وزن دارد، امروز طی مراسم خاص در شهر ساحلی "دلیان" آن کشور به آب افگنده شد.

انتظار میرود که این کشتی طیاره بردار قبل از آغاز ماموریت های پلان شده اش در سال ٢٠٢٠، تحت یک سلسله تمرینات بحری قرار گیرد.

انتظار می رود بهره برداری رسمی از این کشتی در سال ٢٠٢٠ آغاز گردد.
انتظار می رود بهره برداری رسمی از این کشتی در سال ٢٠٢٠ آغاز گردد.

نصب سیستم دفاع "تاد"

چین در حالی از کشتی جدید طیاره بردار خود پرده برمیدارد که آزمایشات اخیر راکتی توسط کوریایی شمالی و گسترش حضور نظامی ایالات متحده در کوریایی جنوبی و تمرینات بحری امریکا - جاپان، نگرانی ها در منطقه را افزایش داده است.

در تازه ترین اقدام، اردوی ایالات متحده امروز بخش های عمده سیستم دفاع راکتی اش را که "تاد" نیز نامیده می شود، در کوریایی جنوبی نصب کرد. اولین معمولۀ این سیستم دفاعی، در اوایل ماۀ مارچ به کوریایی جنوبی فرستاده شد.

این اقدام ایالات متحده، نگرانی چین را برانگیخته و حکومت بیجنگ امروز از واشنگتن و سیول خواست تا سیستم دفاع "تاد" را از کوریایی جنوبی بیرون کنند.

واشنگتن و سیول می گویند که هدف از نصب سیستم "تاد"، دفاع از پرتاب میزایل های کوریایی شمالی در آینده می باشد.

آمادگی برای دفاع از اقدامات احتمالی کوریایی شمالی در حالی گرفته می شود، که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده تمام یکصد عضو مجلس سنای امریکا را امروز در یک اقدام غیرمعمول، به قصر سفید دعوت کرده تا به آنها راجع به تنش ها با کوریای شمالی، معلومات محرم داده شود.

XS
SM
MD
LG