لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در افغانستان به ۱۲۸۱ مورد رسید


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ده بیمار مبتلا به کروناویروس جان باخته اند که با این حساب، رقم مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۱۲۸۱ مورد رسید.

از جملۀ ده مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس، شش واقعۀ آن در ننگرهار و چهار مورد دیگر در تخار، دایکندی، کنر و سمنگان ثبت شده است.

بر بنیاد معلومات این وزارت، از مجموع ۳۰۰ واقعۀ مشکوک کووید۱۹ طی شبانه‌روز گذشته، نتایج ۶۵ مورد مثبت تشخیص شده و همچنان ۱۵۵ بیمار مبتلا به کروناویروس دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

ارقام این وزارت نشان می‌دهد که آمار کلی کروناویروس در این کشور به ۳۶هزار و ۵۳۸ مورد رسیده و ۲۵هزار و ۵۴۴ بیمار کووید۱۹ دوباره صحت‌یاب شده اند.

وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که میزان گسترش کروناویروس در این کشور به ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است.

هم‌زمان با این، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه‌اش گفته است که ولایت کابل از رهگذر آسیب‌های کروناویروس در صدر قرار دارد.

بر بنیاد آمار وزارت صحت افغانستان، کابل بیشترین آمار مثبت کروناویروس را دارد که به ۱۴هزار و ۶۰۶ مورد می‌رسد.

اوچا در گزارشش گفته است که پس از کابل، هرات، قندهار، بلخ و پکتیا ولایاتی اند که بیشترین رقم واقعات مثبت کووید۱۹ در آنها ثبت شده است.

به گفتۀ اوچا، نهادهای امدادرسان از ماه مارچ به این طرف برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، برای ۲.۲ میلیون شهروند افغان مواد بهداشتی توزیع کرده و هم‌زمان برای نزدیک به ۵۰۰هزار نفر حین ورود به افغانستان زمینه معاینات ابتدایی برای فراهم کرده است.

همچنان بر اساس گزارش ملل متحد در این مدت برای ۲۱۸هزار افغان در زمینۀ مبارزه با آسیب‌های کروناویروس حمایت شده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح یکشنبه ۳۰ جولای (۹ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۶۶۷ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۷ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG