لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: مراکز تشخیص کروناویروس در هرات و بلخ ایجاد می‌شود


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که برای بلندبردن ظرفیت این وزارت برای تشخیص کروناویروس در مرکز و ولایات افغانستان تلاش‌ها ادامه دارد.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۱۸ مارچ (۲۸ حوت) به خبرنگاران گفت که قرار است دو مرکز حوزه‌ای تشخیص کروناویروس در ولایت‌های هرات و بلخ ایجاد شود.

آقای مایار افزود: "ما در کابل ظرفیت خود را دو چند می‌سازیم و همچنان لابراتوارهای حوزه‌ای ولایت هرات و بلخ آماده هستند و صرف به تصدیق سازمان جهانی صحت نیاز است و هیات آنان به این ولایت‌ها رفته است".

آقای مایار افزود که با ایجاد این مراکز نمونه‌های مشکوک کروناویروس به کابل انتقال نخواهد شد؛ بلکه نتایج در این مراکز مشخص خواهند شد.

او همچنان تاکید کرد که هیچ شفاخانۀ شخصی اجازۀ تشخیص این ویروس را ندارد و وزارت صحت عامه مانع این کار خواهد شد.

سخنگوی وزارت صحت تایید کرد که دو شفاخانۀ شخصی در بدل ۳۰۰۰ افغانی خواسته اند که به تشخیص کروناویروس بپردازند که این کار "خاک زدن در چشم مردم است."

وزارت صحت افغانستان می‌گوید که ۱۰۰۰ بستر را در بسیاری ولایات برای افراد مبتلا به کروناویروس آماده کرده و در صورت نیاز شمار این بسترها به ۶۰۰۰ خواهد رسید.

تا اکنون ۲۲ واقعه مثبت کروناویروس در هفت ولایت ثبت شده است و در شبانه‌روز گذشته هیچ واقعۀ مثبت در سراسر این کشور شناسایی نشده است.

XS
SM
MD
LG