لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در جهان؛ بیش از سه هزار تلفات و ۸۹ هزار مبتلا


با افزایش تلفات ناشی از کروناویروس در چین، ایران، اروپا و امریکا، مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسید.

تا کنون در بیش از ۶۰ کشور جهان اضافه تر از ۸۹ هزار نفر به کروناویروس مبتلا شده اند که این وضعیت سبب رکود اقتصاد جهانی شده است.

وزارت صحت ایران گفته است با ابتلای ۵۰۰ نفر دیگر به کروناویروس، شمار مبتلایان به بیش از ۱۵۰۰ نفر و جان‌باختگان ناشی از این ویروس به ۶۶ نفر رسیده است.

در چین که منشای کروناویروس است، روز دوشنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) از ابتلای ۲۰۲ نفر و مرگ ۴۲ نفر دیگر در اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با این رقم، مرگ و میر ناشی از کروناویروس در چین به ۲۹۱۲ نفر و شمار مبتلایان آن به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است.

کوریای جنوبی که پس از چین، بلندترین آمار مبتلایان به کروناویروس را دارد، روز دوشنبه از ابتلای ۵۰۰ نفر دیگر به این ویروس خبر داد و شمار مبتلایان در آن کشور به ۴۰۰۰ نفر افزایش یافت. تا کنون ۲۲ نفر در اثر ابتلا به کروناویروس در کوریای جنوبی درگذشته اند.

با افزایش هراس از مبدل شدن کروناویروس به همه‌گیری، سازمان جهانی صحت از همه کشورها خواست تا برای بیمارانی که اعراض شدید دارند، دستگاه‌های اساسی تهویه و تنفس مصنوعی را ذخیره کنند.

سازمان جهانی صحت گفته است که این ویروس سالمندان بالاتر از ۶۰ و کسانی را که به دلیل ابتلا به دیگر بیماری‌ها ضعیف شده باشند، بیشتر متاثر می‌کند.

مرکز وقایۀ امراض در اروپا، در پی دوبرابر شدن شیوع کروناویروس در ایتالیا در ۴۸ ساعت گذشته، تدابیر اضطراری صحی را افزایش داد. در دو روز گذشته واقعات کروناویرس در ایتالیا به ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

ستیلا کیریاکیدس، کمینشر صحت اتحادیه اروپا گفت: "تا امروز (دوشنبه) صبح واقعات تایید شدۀ کروناویروس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ۲۱۰۰ رسیده و ۳۸ شهروند این کشورها در اثر این ویروس جان باخته اند."

در ایالات متحدۀ امریکا تا کنون ۷۰ واقعۀ کروناویروس ثبت شده است که دو نفر آن جان باخته اند. مقام‌های ایالت نیویارک از ثبت نخستین واقعه در آن ایالت خبر داده اند که به گفتۀ مقام‌ها، فرد مبتلا یک زن بود که به تازگی به ایران سفر کرده بود.

XS
SM
MD
LG