لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: مرکز تشخیص کروناویروس در هرات امروز فعال می‌شود


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که مرکز تشخیص واقعات مشکوک کروناویروس در هرات امروز فعال می‌شود.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت امروز پنجشنبه ۱۹ مارچ (۲۹ حوت) به خبرنگاران گفت که اکنون نمونه‌های واقعات مشکوک کروناویروس در کابل تشخیص می‌شوند و از این پس در هرات نیز این پروسه آغاز خواهد شد.

او افزود: "از این پس نیاز نیست که نمونه‌های مشکوک آن ولایت برای تشخیص به کابل منتقل گردد. آغاز به کار این مرکز تا حدی زیاد مشکلات را رفع می‌کند".

همچنان این وزارت در نظر دارد که مرکز دیگر تشخیص را در شهر مزارشریف افتتاح کند که به گفتۀ آقای مایار به زودی این لابراتوار گشایش خواهد یافت. او افزود: "داکتران آموزش دیده اند، لابراتوار آماده است و هفتۀ آینده گشایش می‌یابد".

با گسترش کروناویروس در ایران، روند برگشت مهاجرین افغان مقیم آن کشور سرعت یافته است. به گفتۀ سخنگوی وزارت صحت، تنها روز گذشته ده هزار مهاجر افغان از ایران به افغانستان برگشته اند.

بر اساس آمار وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در ماه حوت بیش از صدهزار مهاجر افغان به کشورشان عودت کرده اند.

واقعات کروناویروس در افغانستان

آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان نشان می‌دهد که در دو روز گذشته هیچ واقعۀ مثبت کروناویروس در افغانستان ثبت نشده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت، آمار مبتلایان کروناویروس را در حدود ۲۵ روز گذشته ۲۲ نفر اعلام کرد که بیشتر شان در هرات به سر می‌برند.

به گفتۀ آقای مایار تا اکنون در افغانستان به هیچ فردی از شخص مبتلا کروناویروس منتقل نشده است و تمام مبتلایان از ایران آمده اند.

تا اکنون حدود ۲۰۸ هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند که بیش از هشت هزار در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

اما در افغانستان هیچ فردی به دلیل ابتلا به بیماری کروناویروس جان نداده و نخستین فرد مبتلا نیز به گفتۀ وزارت صحت این کشور دوباره بهبود یافته است.

XS
SM
MD
LG