لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر کووید۱۹ در جهان از مرز پنج میلیون نفر گذشت


مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در جهان از مرز پنج میلیون نفر گذشت و شمار مبتلایان آن به نزدیک به ۲۴۷ میلیون مورد رسید.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، ایالات متحده با حدود ۴۶ میلیون مورد ابتلا و نزدیک به ۷۴۶ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ بیشترین میزان ابتلا و تلفات را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارد.

این در حالی است که شماری از کشورهای جهان هنوز هم برای به دست آوردن واکسین کووید۱۹ تقلا دارند، حالانکه برخی کشورهای ثروتمند تطبیق دوزهای تقویتی این واکسین را آغاز کرده اند.

سازمان جهانی صحت در نامۀ سرگشاده به رهبران کشورهای عضو جی-۲۰ نگاشته است: "نابرابری کنونی واکسین بین کشورهای ثروتمند و کشورهای دارای منابع کم، نمایانگر بی اعتنایی به حیات فقیرترین‌ها و آسیب‌پذیرترین‌های جهان است."

در این نامه آمده است: "برای هر ۱۰۰ نفر در کشورهای ثروتمند ۱۳۳ دوز واکسین کووید۱۹ تطبیق شده است، حالانکه در کشورهای دارای درآمد کم تنها چهار دوز واکسین برای هر ۱۰۰ نفر تطبیق شده است."

سازمان جهانی صحت همچنین هشدار داده است که نابرابری واکسین هر روزه جان انسان‌ها را گرفته و همه را در معرض خطر قرار داده است.

در این نامه آمده است: "تاریخ و علم نشان داده است: اقدام هماهنگ با دسترسی منصفانه به منابع صحی یگانه راه مقابله با آفت جهانی صحت عامه مانند کووید۱۹ است. ما به یک تلاش قوی و جمعی برای نجات جان انسان‌ها، کاهش مشقت و تضمین از بهبود پایدار جهانی نیاز داریم."

XS
SM
MD
LG