لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلاشدن ۸۱۷ کارمند صحی به کووید۱۹ در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌پذیرد که در اوج بحران کروناویروس در این کشور، تجهیزات طبی کافی جهت تشخیص بیماری کووید۱۹ در اختیار ندارند و بیشترین کارمندان صحی به این بیماری مبتلا شده اند.

وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی این وزارت روز سه شنبه نهم جون (۲۰ جوزا) به خبرنگاران گفت که مبتلاشدن این کارمندان صحی، روی روند خدمات بهداشتی تاثیر گذاشته است.

او گفت که ۸۱۷ تن از کارمندان لابراتوارهای این وزارت به کووید۱۹ مبتلا شده اند: "بیشترین رقم در هرات است که آنجا تقریباً ۲۵۸ تن مبتلا شده اند. پس از آن آمار در کابل زیاد است".

وزارت صحت عامه تاکید کرد که کروناویروس جان شهروندان این کشور را با بلندترین حد تهدید می‌کند.

معین این وزارت گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۵ نمونه آزمایش شده که از این میان ۵۴۲ مورد مثبت بوده است.

آقای مجروح افزود که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۵ تن در ولایات کابل، بلخ، پکتیا و غزنی از اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته و ۴۸۰ بیمار صحت‌یاب شده اند.

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه، از آغاز شیوع کروناویروس در افغانستان تا اکنون ۲۱ هزار ۴۵۹ تن به کووید۱۹ مبتلا شده، ۳۸۴ تن از اثر این بیماری جان باخته و دوهزار و ۶۵۱ تن بهبود یافته اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح سه شنبه نهم جون (۲۰ جوزا) این ویروس در سراسر جان ۴۰۶هزار و ۶۱۵ تن را گرفته و بیش از هفت میلیون نفر نیز به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG