لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در واکنش به تلفات ملکی در ننگرهار


صدها تن از جوانان در ننگرهار در برابر حملات هوایی قوای مشترک در ولسوالی ده بالا، با راه‌ اندازی تظاهرات مسالمت‌آمیز خواهان توقف این گونه حملات شدند.

به گفتۀ مظاهره‌کنندگان، حملات هوایی نیروهای خارجی (ماموریت حمایت قاطع) منجر به تلفات ملکی شده است.

ذبیح‌الله زمری، منشی شورای ولایتی ننگرهار که در جمع مظاهره‌ کنندگان صحبت می‌کرد، گفت "دولت به خصوص ریاست جمهوری باید حملات هوایی که منجر به تلفات ملکی می‌شود، آنرا توقف دهد، ما طرفدار از بین بردن دشمن استیم، ولی حملات کورکورانه را نکوهش می‌کنیم، در ده بالا در دو هفته دو حمله هوایی بالای مردم ملکی شد، در حمله اخیر (اعضای) دو خانواده همه از بین رفتند، زنان و کودکان شامل آنها بودند. این حملات به مردم ده بالا آسیب جانی زیادی وارد کرده است".

داکتر محمد ناصر کامه‌وال، عضو شورای ولایتی ننگرهار، نیز گفت که عملیات‌های قوای مشترک در شینوار باید به شکل دقیق انجام شود.

او افزود "این عملیات‌ها هنوز به شکل دقیق به پیش نمی‌رود، حملات طیارات بی‌فایده و بالای افراد ملکی انجام می‌شود که اینکار را ما با شدیدترین الفاظ انتقاد می‌کنیم و با آن مخالفت داریم. از رئیس صاحب جمهور خواهان توقف هر چه عاجل آن هستیم".

اما پیش از این، ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، با نشر یک اعلامیه‌ تلفات افراد ملکی در جریان حملات هوایی این نیروها در ولایت ننگرهار را رد کرده بودند.

بر بنیاد خبرنامه‌ای حمایت قاطع، تمامی کسانی که در آن حملات هدف قرار گرفتند، جنگجویان مخالف دولت افغانستان بودند.

مظاهره‌کنندگان که بیشتر نمایندگان نهادهای مدنی و فرهنگیان ننگرهار بودند، هشدار دادند، در صورت تداوم حملات هوایی در شینوار، به مسدودی جاده‌های بزرگ منتهی به شینوار و تورخم - جلال آباد می‌پردازند.

این مظاهره از مقر شورای ولایتی ننگرهار ساعت ۰۹:۰۰صبح آغاز شد و در مقابل دروازه مقر والی این ولایت به پایان رسید.

مقام‌های نظامی در ننگرهار و کابل، هنوز در خصوص توقف حملات هوایی چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG