لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش های یک عکاس در محو خشونت علیه زنان


مسوده قانونی که ازسوی شورای مفکوره اسلامی پاکستان پیشنهاد شده و برمبنای آن به مردان اجازه داده می شود که زنان شان را به صورت خفیف لت وکوب کنند، واکنش فهد راجپر عکاس پاکستاني را برانگیخت.

فهد کمپاینی را در رسانه های اجتماعی تحت عنوان مرا خفیف لت کنید به راه انداخته است که درمدت کم بسیار شهرت یافت و بحث جهانی را در مورد خشونت خانوادگی علیه زنان برانگیخت.

فهد در کمپاین عکاسی خود عکس های زنان را می گیرد و عکس العمل آنان را با عکسهای شان به نشر میرساند.

این مبارزه فهد در رسانه های اجتماعی به سرعت انتشار یافت و مباحثاتی زیادی را در مورد برخورد با زنان نه تنها در پاکستان بلکه در سراسر جهان برانگیخت.

فهد طی مصاحبه با صدای امریکا این اقدام خود را یک وظیفه وجدانی خواند. " اگر در کشور من یا در جهان کدام کاری نادرستی صورت میگیرد، منحیث یک انسان این وجیبه من است که در برابر آن ایستاد شده و موقف بگیرم که من همین کار را کردم."

گرچه مبازه فهد بیشتر بر پاکستان تمرکز دارد ولی سیندی دایر معاون یک سازمان مدافع حقوق زنان به نام "وایتل وایسز" می گوید که خشونت خانوادگی در هر کشور حهان به شمول ایالات متحده وجود دارد. "کوشش می شود طوری گفته شود که لت و کوب خفیف آن قدرهم بد نیست. لت وکوب خفیف فقط به شرق میانه و آسیا محدود نیست بلکه خشونت خانوادگی یک پدیده بین المللی است."

امیره وودز- آگاه مسایل زنان از انستیوت مطالعات پالیسی می گوید جلو خشونت خانوادگی باید گرفته شود. " من در کالج ها زنان جوانی را می ستایم که در رسانه های اجتماعی و جاده ها خواهان رسیدگی به خشونت علیه زنان میباشند. "

کمپاین های رسانه های اجتماعی مثل مبارزه فهد آگاهی عامه را در همچو موارد افزایش می دهد که به سطح جهان آنقدر به آن توجه صورت نمی گیرد.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG