لینک های دسترسی

Breaking News

ضبط مقادیر زیاد مواد مخدر در افغانستان


ضبط مقادیر زیاد مواد مخدر در افغانستان
ضبط مقادیر زیاد مواد مخدر در افغانستان

وزارت داخلۀ افغانستان میگوید که با امحای ۲۲ لابراتوار تولید هیرویین در ولایات مختلف، تولید هیرویین در سطح کشور کاهش قابل توجهی یافته است.

باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طی صحبت با خبرنگاران ضمن دستگیری ۳۰۰ تن مظنون قاچاق مواد مخدر از کشف و ضبط بیش از یازده هزار کیلو گرام تریاک، دو هزار و پنجصد کیلو گرام هیرویین، ۲۷۹کیلو مورفین، و تقریباً شش هزار کیلو گرام کیلو چرس و ده ها هزار کیلوگرام مواد کیمیاوی در جریان عملیات پولیس ضد مواد مخدر نیز خبر داد.

آقای احمدی گفت که افراد دستگیر شده افراد زیردست شبکۀ قاچاق بوده و رهبران آنها عموماً در کشور های خارجی در امن بسر میبرند، او گفت که با طی مراحل قضایای قاچاق و پیگیری آن رهبران گروه های قاچاق نیز دستگیر خواهند شد.

احمدی میگوید در رابطه به قضیۀ اخراج اجباری شماری از معتادین افغان که توسط مامورین ایرانی در سرحمد ایران با ولایت نیمروز رد مرز گردیده اند، هیاتی از کابل غرض پیگیری این قضیه فرستاده شده است. گفته میشود که این معتادان در وضعیت بدی قرار دارند.

به گفته احمدی، کمیسیونی که از سوی ریاست جمهوری افغانستان به منظور جمع نمودن معتادین مواد مخدر از سطح شهر توظیف شده است، قرار است در سال روان ۵۰۰ معتاد را به منظور ترک اعتیاد و تداوی در شفاخانه های کشور تحت مداوا قرار دهند.

XS
SM
MD
LG