لینک های دسترسی

Breaking News

تعزیرات بر روسیه موضوع اصلی بحث گروه هفت در آلمان


بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا و انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می گویند که تعزیرات اقتصادی بالای روسیه فقط زمانی باید کاسته شود که مسکو به صورت کامل توافق آتش بس شکننده در شرق اوکراین عملی کند و به این ترتیب جنگ میان شورشیان طرفدار روسیه و قوای اوکراینی، خاتمه یابد.

آقای اوباما، قبل ازآغاز رسمی نشست گروه هفت گفت که رهبران کشور های صنعتی جهان در مسایل مختلف در این اجلاس بحث خواهند کرد.

آقای اوباما گفت، " در دو روز آینده، قرار است ما در مورد آینده مشترک خود بحث کنیم که شامل اقتصاد جهانی که اشتغالزایی کند و فرصت ایجاد کند، حراست از اتحادیه اروپای قوی و با رفاه، داخل کردن شرکای جدید تجارتی در سراسر اقیانوس اطلس، ایستادگی در برابر تجاوز روسیه در اوکراین، مبارزه بر ضد تهدید های افراطگرانیان و تغییر آب و هوا، می گردد."

رهبران امریکا و آلمان قبل از نشست گروه هفت در هوتل باوارین آلپز ملاقات کردند. روسیه برای دومین سال است که از شرکت در نشست گروه هفت بعد از الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه محروم شده است.

در جریان برگزاری نشست هفت کشور صنعتی جهان، مظاهره کنندگانی که علیه این نشست اعتراض می کنند در نزدیکی محل اجلاس در آلمان با پولیس برخورد کردند. این درگیری ساعاتی قبل از رسیدن باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به مونیخ برای اشتراک در این اجلاس دو روزه رخ داد.

یکی از این مسایل مطرح بحث این نشست، برخورد با روسیه است، زیرا تعزیرات وضع شده نتوانست روسیه را از مداخله در اوکراین باز دارد.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید اذعان داشت که تعزیرات نتوانست برخورد روسیه را نسبت به اوکراین تغیر دهد با آنهم کدام تغییری در استراتیژی فعلی به چشم نمی خورد.

آقای ارنست گفت "حقیقت این است و این مساله واقعیت است که به هراندازه وقت بالای تعزیرات بیشتر بگذرد به همان پیمانه اقتصاد روسیه را ضربه می زند و فشارها بالای پوتین هرچه بیشتر روسیه را در حالت انزوا قرار می دهد. اما باید گفت که ما تا هنوز کدام تغییر عمده یی را در طرز برخورد روسیه مشاهده نکرده ایم."

در همین حال، انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مصاحبۀ با رادیو ای آر دی آلمان گفته است که مسکو بخاطر عملکردش در اوکراین، باید از گروه هفت و ارزش های آن گروه، دور باشد.

خانم مرکل گفت "در حال حاضر مانع وجود دارد و به صورت واقعی نمی دانم که چگونه این مانع دور شود."

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا می گوید که رهبران گروه هفت بر تعهدات شان در برابر اوکراین پابند اند و آنان کیف را در جنگ بر ضد جدایی طلبان طرفدار روسیه، حمایت خواهند کرد.

آقای تاسک گفت "گروه ما تنها منافع سیاسی و اقتصادی ندارد، اول تر از همه این گروه ارزش های یک جامعه را دارد و روی همین دلیل امروز روسیه با ما نیست و تا زمانیکه آن کشور به اعمال تجاوز گرانۀ خود بر ضد اوکراین و یا سایر کشور ها ادامه دهد، در این گروه از آن کشور دعوت نخواهد شد."

کشور های غربی مسکو را متهم به حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین می کند، اتهامی از سوی روسیه همواره رد شده است.

در دو ماه آینده تعزیرات باید پایان می یافت اما رهبران هفت کشور صنعتی جهان می خواهند این تعذیرات را تمدید کنند.

اوباما را در سفرش به اجلاس هفت کشور صنعتی جهان چندین قانونگذار ایالات متحده همراهی می کند. این قانونگذاران اوباما را در مساعی اش برای مذاکره در مورد شراکت تجارتی حوزه اوقیانوس آرام یاری می رسانند.

رئیس جمهور می خواهد در زمان باقی مانده ریاست جمهوری اش این توافقنامه را نهایی کند.

رهبران هفت کشورصنعتی جهان از کشورهای کانادا، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، جاپان و اتحادیه اروپایی درمذاکرات مجزا روی موضوعات جهانی شرکت می ورزند.

گروه هفت شامل ایالات متحده، آلمان، برتانیا، فرانسه، اتالیا، کانادا و جاپان می شود. سال گذشته روسیه به دلیل دخالت آن کشور در اوکراین از اشتراک در این گروه، اخراج شد.

XS
SM
MD
LG