لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز اولین جلسۀ استماعیۀ علنی در مورد استیضاح ترمپ


در ادامۀ تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان کانگرس این کشور امروز (چهارشنبه ۱۲ نوامبر ­– ۲۲عقرب) روند جلسات استماعیۀ علنی را آغاز کردند.

اولین جلسۀ علنی از سوی کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس امریکا تدویر یافته و انتظار می‌رود که چندین ساعت طول بکشد.

در این جلسه ویلیم تیلر، شارژدافیر ایالات متحده در اوکراین و جورج کنت، یکی از دپلوماتان مسوول وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور اروپا و اروپا-آسیا، به گونۀ علنی به سوالات اعضای کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس پاسخ خواهند داد.

جلسات استماعیۀ کانگرس در ارتباط به تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ، قبل از این پشت درهای بسته و سری برگزار می‌شد.

تحقیقات در مورد استیضاح رییس جمهور ترمپ پس از افشای گزارش‌ها در مورد تماس تلیفونی ماه جولای میان دونالد ترمپ و ولادیمیر زلنسکی، رییس ‌جمهور اوکراین، توسط کانگرس ایالات متحده آغاز شده است.

دموکرات‌ها، رییس جمهور ترمپ را متهم کرده‌ اند که برای کسب اطلاعات زیانبار علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی ‌اش، و پسر بایدن، رئيس ‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است.

یک هفته قبل از تماس تلیفونی با رییس جمهور اوکراین، دونالد ترمپ حدود ۴٠٠ میلیون دالر معاونت نظامی به آن‌کشور را به تعلیق درآورده بود.

دموکرات‌ها می‌گویند که رییس جمهور ترمپ این کار را به خاطر فشار وارد کردن بر اوکراین کرده بود.

رییس جمهور ایالات متحده، این ادعا را بی اساس خوانده و آغاز روند تحقیقات در مورد استیضاح خود را یک دسیسه از جانب حزب مخالف (دموکرات) عنوان کرده است.

آغاز اولین جلسۀ استماعیۀ علنی در مورد استیضاح ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00

XS
SM
MD
LG