لینک های دسترسی

Breaking News

پنج نظامی پاکستانی در انفجاربم کشته شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

نظامیان پاکستانی روز پنجشنبه ۲۱ اکتوبر (۲۹ میزان) گفتند که پنج تن از نیروهای امنیتی این کشور در یک انفجار بم کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این انفجار که در ساحهٔ باجور صورت گرفت، سه شبه نظامی و دو افسر پولیس جان باختند.

تا حال هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما تحریک طالبان پاکستان (TTP) که به نام طالبان پاکستانی نیز یاد می شود، همواره مسوولیت چنین حملات را ادعا کرده است.

باجور و ساحات اطراف آن تا سال‌های اخیر زیر تسلط گروه تندور تحریک طالبان پاکستان بود،؛ گروهی که از سوی ایالات متحده و ملل متحد به حیث سازمان دهشت افگنی جهانی تلقی شناسایی شده است.

تحریک طالبان پاکستان از سال ۲۰۰۷ میلادی به این سو، مسوولیت کشتار هزاران شهروند پاکستان، بم گذاری ها و حملات خشونت‌بار را بر عهده گرفته است.

مقام‌های پاکستانی همچنین گفته اند که از آغاز ۲۰۲۱ میلادی، حملات این گروه بار دیگر از سرگرفته شده است، حملاتی که در نتیجه‌ای آن ده‌ها نفر کشته شده اند، به خصوص اعضای قوای امنیتی پاکستان.

بر اساس گزارش ها، تحریک طالبان پاکستان رابطه‌ای نزدیک با طالبان افغان دارد و طالبان پاکستانی، طالبان افغان را در جریان دو دهه جنگ بر ضد قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده و براندازی حکومت افغانستان،‌ کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG