لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال نکلسن: در برابر دهشت افگنی باید پیروز شویم


جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان، گفته است که مبارزه بر ضد دهشت افگنی از اهمیت جهانی برخوردار است، زیرا ناکامی در برابر این پدیده، هزینۀ غیر قابل تصور را در بر خواهد داشت
جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان، گفته است که مبارزه بر ضد دهشت افگنی از اهمیت جهانی برخوردار است، زیرا ناکامی در برابر این پدیده، هزینۀ غیر قابل تصور را در بر خواهد داشت

جنرال جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان، روز شنبه گفت که "هزینۀ شکست در برابر دهشت افگنی، غیر قابل تصور است، بنا بر این، در برابر دهشت افگنی باید پیروز گردید.

قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در کابل گفت که جنگ بر ضد دهشت افگنی برای جهان از اهمیت زیاد بر خوردار است.

آقای نکلسن این اظهارات در روز شنبه در محفلی که به خاطر قدردانی شش تن از عساکر امریکایی که در جنگ افغانستان زخمی شده بودند و اکنون بعد از صحت یابی دوباره به وظایف شان، برکشته اند، بیان کرد.

آقای نکلسن در جریان سخنرانی اش گفت که قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده به دلیلی در افغانستان حضور دارند تا دهشت افگنان در داخل و خارج افغانستان، با شکست مواجه شوند.

این جنرال نظامی ایالات متحده ضمن یاد آوری از طولانی ترین جنگ امریکا در تاریخ معاصر همچنین هشدار داد که ناکامی در برابر گروه های دهشت افگنی "هزینۀ غیر قابل تصور" را در قبال خواهد داشت.

آقای نکلسن گفت" جنگ ما علیه دهشت افگنی از اهمیت جهانی برخوردار است و در صورت ناکامی، هزینۀ که به آن پرداخته خواهد شد، غیرقابل تصور است. ما ، باید برنده این جنگ باشیم—نه فقط به خاطر آیندۀ این کشور، بلکه برای بشریت ..."

قبل بر این، آقای نکلسن به تاریخ ۹ فبروری ۲۰۱۷، در یک جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ خدمات دفاعی سنای ایالات متحده گفته بود که جنگ افغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از این وضعیت، پیمان ناتو به خصوص ایالات متحده قوای بیشتر به افغانستان اعزام کند.

در حال حاضر، حدود ۱۲۵۰۰ سرباز خارجی به شمول ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان مستقر اند که بیشتر ماموریت آموزش و مشورت به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را به پیش می‌برند.

اظهارات آقای نکلسن سه روز پس از آن بیان شد که جان مکین، سناتور بر جسته از حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت که "امریکا در افغانستان بی مقصد" است.

اظهارات آقای مکین در حالی در مورد دخالت ایالات متحده در افغانستان بیان شد که این سناتور برجستۀ امریکا از خود استراتیژی جنگ را معرفی کرد، استراتیژیی که شامل حضور قوای جنگی بیشتر ایالات متحده در افغانستان و نقش گسترده تر در راستای مبارزه بر ضد دهشت افگنی می باشد.

در استراتیژی که آقای مکین ارایه کرده است، تاکید بر تقویت نظامیان امریکایی در افغانستان دارد، تا باشد که توانایی گروه های دهشت افگن تضعیف و در نهایت نابود گردد. به تعقیب آن، مذاکرات صلح در افغانستان آغاز گردد تا منازعۀ در آن کشور از طریق مصالحه، حل گردد.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG