لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان فعالیت حزب‌الله را منع کرد و آن را 'سازمان تروریستی' خواند


حکومت آلمان همه فعالیت‌های گروه حزب‌الله لبنان را که از حمایت ایران برخوردار است، در سرتاسر آلمان منع کرد و این گروه را در فهرست سازمان‌های دهشت افگنی قرار داد.

پولیس آلمان روز پنجشنبه ۳۰ اپریل (۱۱ ثور) به برخی مساجد مربوط حزب‌الله و منازل برخی اعضای این گروه یورش برده و شماری از آنان را دستگیر کردند.

وزارت داخلۀ آلمان با نشر بیانیه‌ای گفته است: "فعالیت‌های حزب‌الله قانون جزای آلمان را نقض کرده و این سازمان با اندیشۀ درک بین‌المللی مخالفت دارد".

وزارت داخلۀ آلمان گفته است که از این پس نمایش نماد‌های حزب‌الله مثل پرچم، تصاویر وغیره در همایش‌ها، گردهمایی‌ها و نشرات ممنوع شده و دارایی‌های این گروه نیز ضبط شده می‌تواند.

مقام های امنیتی آلمان تخمین می‌کنند که شاید حدود ۱۰۵۰ تن از اعضای گروه حزب‌الله در آلمان فعالیت دارند و به گفتۀ مقام‌ها شماری از آنان مسلح استند.

ایالات متحدۀ امریکا و اسراییل که از دیر زمان آلمان را به خاطر انجام چنین اقدامی زیر فشار گرفته بودند، از اقدام حکومت آلمان ستایش و استقبال کردند.

اسراییل کتز، وزیر خارجۀ اسراییل این تصمیم حکومت آلمان را در راستای مبارزه به دهشت افگنی مهم و باارزش خوانده و دیگر کشورهای اروپایی را نیز ترغیب کرده است تا چنین کنند.

اتحادیه اروپا که آلمان عضو آن است، شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را به حیث سازمان دهشت‌افگن تلقی می‎کند، نه شاخه سیاسی این گروه را.

آقای کتز گفته است: "تمام شاخه‌های حزب‌الله، به شمول بخش‌های اجتماعی، سیاسی و نظامی آن گروه باید سازمان‌های دهشت افگن پنداشته شوند".

کمیتۀ یهودان امریکایی نیز از این تصمیم حکومت آلمان استقبال کرده است.

XS
SM
MD
LG