لینک های دسترسی

Breaking News

محب به مسوولین امنیتی: به هر هدف شوم طالبان قاطعانه پاسخ دهید


همزمان با کندی روند گفتگوهای صلح در قطر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان ارادۀ به صلح ندراند و این گروه همواره صدای صلح خواهانه را با جنگ پاسخ داده اند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی این کشور روز یکشنبه ۲۴ جنوری (پنجم دلو) در یک نشست مشترک با رییس عمومی امنیت ملی و وزیر داخلۀ افغانستان گفت که آنان به هدف برقراری صلح، صدها زندانی طالبان را از بند آزاد کردند، اما این گروه به خشونت‌ها و تخریب تاسیسات عام‌المنفعه در این کشور ادامه داده اند.

آقای محب در اشاره به گروه طالبان افزود: "حملات شان را دوام داده اند، بر شهرها و ولسوالی‌های ما حمله کرده اند. طالبان ثابت کردند که به صلح نیت ندارند. آنان یک گروه تروریستی استند. نمایندگان طالبان در مذاکرات صلح معلوم کرده اند که آنان استقلالیت ندارند."

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان همچنان به تمامی مسوولان امنیتی و دفاعی این کشور دستور داد که به هر "هدف شوم" گروه طالبان، پاسخ قاطعانه دهند.

او افزود: "بر ما فرض است که قوی آمادگی بگیریم که بتوانیم به هر یکی از اهداف شوم، با مشت محکم پاسخ دهیم...اگر طالبان فکر می‌کنند که تنها آن‌ها در این کشور حق دارند، اشتباه بزرگی می‌کنند."

مسعود اندرابی، وزیر داخلۀ افغانستان در این نشست گفت که نیروهای امنیتی افغان برای تامین صلح در این کشور متعهد اند، اما در صورتی‌که طالبان راه جنگ را انتخاب کنند، آنان آماده اند تا از خاک شان دفاع کنند.

در این حال، احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی این کشور گفت که طالبان مخالف صلح اند و آنان در گفتگوهای صلح در قطر "وقت‌کشی" می‌کنند.

این در حالی است که بیش از دو هفته از حضور هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه سپری شده است، اما تا اکنون گروپ‌های تعیین‌شده دو جانب دو بار با هم دیده اند و هنوز برای ترتیب آجندای گفتگوهای صلح به نتیجه‌ای دست نیافته اند.

XS
SM
MD
LG