لینک های دسترسی

Breaking News

بیشترین معتادین در هرات، جوانان عودت کننده اند


بربنیاد اطلاعات ادارۀ مبارزه با مواد مخدر در ولایت هرات، بیش از ٦٥٪ از استفاده کنندگان مواد مخدر در آن ولایت، جوانان اند. جوانانِ معتاد به مواد مخدر در هرات میگویند بی توجهی حکومت، زمینه را برای افزایش رقم معتادان و روی آوردن آنها به مواد مخدر شده است.

با گذر در گوشه و کنار هرات جوانانی به چشم می خورند که جبر روزگار وادارِشان کرده تا مواد مخدر را دوست و همدم خود انتخاب کنند.

حسن ۲۷ ساله یکی از این جوانان است که سر آغاز اعتیادش از ایران و نشستن با دوستان آغاز شده است. او می گوید حکومت در قسمت همکاری با افراد معتاد و بازگرداندنشان به زنده گی عادی بی تفاوت است.

در کنار حسن، جوانان زیاد دیگری نیز استند که در دام اعتیاد گیر مانده اند. سرنخ اعتیاد آنان فقر، بیکاری و مهاجرت به کشورهای همسایه بوده است.

مسوولان صحی در هرات می گویند بیشتر این جوانان باشندگان ولسوالی های غوریان، کهسان و شیندند ولایت هرات استند و با کشور ایران سرحد دارند که اغلباً برای بدست آوردن کار دست به مهاجرت میزنند.

داکتر محمد سعید نوید می گوید کارفرمایان این جوانان نخستین افرادی اند که در کشورهای همسایه، آنها را تشویق به استفاده از مواد مخدر برای انجام کارهای طاقت فرسا می کنند.

غلام جیلانی دقیق رییس اداره مبارزه بامواد مخدر در هرات می گوید بیش از ٪٥٠ از معتادان در آن ولایت، از ایران رد مرز می شوند، و نیز حدود ٪٣٠ آنان از کشور پاکستان به این ولایت آمده اند.

افزایش معتادان در هرات
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00

XS
SM
MD
LG