لینک های دسترسی

Breaking News

کمک سالانه ٤۵ میلیون دالری امریکا به هرات


John Hoffenberg watches the flow of water increase in Boulder, Colorado, Sept. 15, 2013.
John Hoffenberg watches the flow of water increase in Boulder, Colorado, Sept. 15, 2013.

رایان کراکر، سفیر ایالات متحده در افغانستان، می گوید ایالات متحده امریکا سالانه ٤۵ میلیون دالر به ولایت هرات در بخش های ملکی و نظامی کمک می کند.

آقای کراکر همچنین جلوگیری از تلفات ملکی در جنگ با دشمنان افغانستان را یکی از اولویت های ناتو خواند.

داوود صبا، والی هرات، صبح پنج شنبه در کنفرانس خبری با رایان کراکر سفیر، ایالات متحده امریکا در افغانستان، گفت آقای کراکر حمایت خود را از انکشاف پروژه های اقتصادی در این ولایت اعلام داشته است.

داوود صبا، والی هرات
داوود صبا، والی هرات

آقای صبا گفت "ما گفتگویی دوستانه روی همه مسایل هرات داشتیم که تمرکز اصلی ما مسایل انکشاف اقتصادی، پروژه های اقتصادی، دیدگاه مردم هرات برای آینده شان و بالاخره راه های موفق ساختن و پیروزی پروسه انتقال مسئولیت ها بود که آقای کراکر حمایت خود را از این مسایل برای ثبات در این گوشه افغانستان اعلام کردند."

رایان کراکر سفیر جدید امریکا در افغانستان نیز در این کنفرانس گفت که امریکا همیشه در کنار مردم هرات بوده و در آینده نیز این مناسبات ادامه خواهد داشت.

آقای کراکر به عنوان مثال از کمک ٤۵ میلیون دالری امریکا به ولایت هرات یاد کرد که سالانه در بخش های ملکی و نظامی به مصرف میرسد.

رایان کراکر، سفیر ایالات متحده در افغانستان
رایان کراکر، سفیر ایالات متحده در افغانستان

سفیر امریکا گفت "هم اکنون ایالات متحده امریکا ٤۵ میلیون دالر را سالانه به هرات از طریق پروژه های اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده(USAID) و همچنان کمک هایی که همراه بخش نظامی می شود به مصرف میرساند، پس ما به عنوان یک شریک استراتژیک همراه شما باقی خواهیم ماند و این خودش نمایانگر تعهدات ایالات متحده امریکا به ولایت هرات و مردم افغانستان است."

سفیر ایالات متحده در ادامه بر تداوم همکاری ها برای از بین بردن دشمنان مشترک افغانستان و آمریکا تاکید کرد.

رایان کراکر گفت نیروهای ناتو سعی خواهند نمود از این پس هنگام عملیات های نظامی در افغانستان از آسیب رسیدن به افراد ملکی جلوگیری نمایند.

او افزود "ایالات متحده امریکا همراه حکومت افغانستان تعهد دارد که ما با دشمنان مشترک مان روبرو می شویم و همراه آنان می جنگیم چه آنها طالبان و چه القاعده باشند و قراری که در ماه می گذشته نشان دادیم که رهبر آنان در پاکستان بود ما رفتیم و او را از بین بردیم و بازهم تعهد ما در ادامه جنگ با دشمنان طوری خواهد بود که ما سعی میکنیم تا به مردم ملکی آسیبی نرسانیم که این یکی از اولویت های ناتو هم می باشد."

این گفته های سفیر ایالات متحده در حالی بیان می شود که با گذشت بیشتر از یک ماه از روند انتقال مسئولیت ها، حملات گروه طالبان در اکثر ولایت های افغانستان شدت یافته است.

XS
SM
MD
LG