لینک های دسترسی

Breaking News

سیر چگونه نیروی جنسی را تقویت می‌کند؟


سیر به دلیل داشتن مزایای زیاد صحی هم غذا و هم دارو پنداشته می‌شود و از هزاران سال به اینسو در اکثر فرهنگ‌های غذایی جایگاه خاص دارد.

بر اساس یافته‌های پژوهش‌های معتبر، سیر نه تنها سبب از بین بردن التهاب، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، تامین سلامت قلب و رگ‌ها،کاهش چربی خون و جلوگیری از فرسوده شدن استخوان‌ها می‌شود، بلکه در بهبود عملکرد جنسی و افزایش شهوت نیز نقش دارد.

افزایش جریان خون

چندین پژوهش انجام شده بر انسان‌ها و حیوانات نشان داده است که مواد موجود در سیر از طریق افزایش و بهبود جریان خون در رگ‌ها، می‌تواند در رفع مشکلات نعوظ مردان کمک کند.

یک پژوهش دیگر حاکی از آن است که سیر می‌تواند با افزایش نایتریک اکساید در بدن منجر به بهبود جریان خون در رگ‌ها شود و از آن طریق نعوظ را کمک کند.

افزایش باروری مردان

سیر همچنان سبب بهبود باروری مردان می‌شود. مرور کم از کم ۱۸ مطالعۀ انجام شده در مورد خواص سیر به این راز پی برده است که سیر حاوی مرکباتی است که تولید سپرم و ترشح هورمون جنسی تستوستیرون را افزایش می‌دهد.

یک پژوهش تازه نشان داده است که اس-الیل سیستین، مرکب کیمیایی موجود در سیر، سبب افزایش تولید هورمون تستوستیرون در بدن موش‌ها شده است.

انتی‌اکسیدانت‌های موجود در سیر نه‌تنها سبب محافظت بدن در برابر بیماری‌های مزمن می‌شود بلکه نقش کلیدی را در سلامت جنسی و باروری نیز ایفا می‌کند.

رادیکال‌های آزاد

یافته‌های علمی نشان داده است که سیر تازه و عصاره یا پودر سیر سرشار از انتی‌اکسیدانت‌هایی است که در خنثا کردن مرکبات مضر چون رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند.

بر اساس تحقیقی که بر ۱۰۰ مرد مبتلا به عقامت بوده اند، گرفتن مشتقات انتی‌اکسیدانت منجر به افزایش شمار سپرم شده است.

تحقیقی که بر موش‌‌های مبتلا به بیماری شکر صورت گرفت، نشان داد که اس-الیل سیستین موجود در سیر از طریق مهارکردن رادیکال‌های آزاد سبب بهبود نعوظ در این حیوانات شد.

سلامت زنان

تا کنون مشخص نیست که سیر چه تاثیر بر باروری و فعالیت جنسی زنان دارد، اما چندین پژوهش نشان داده است که خوردن سیر سبب جلوگیری از فرسوده شدن استخوان به ویژه در زنان می‌شود.

توصیه می‌شود که سیر به گونۀ تازه و کوبیده شده مصرف شود زیرا مفاد صحی سیر در مرکبات سلفرداری نهفته است که پس از قطع کردن یا کوبیدن سیر ترکیب می‌شوند. برای از بین بردن بوی تند سیر بهتر است که آن را کوبیده و با روغن زیتون و نمک مخلوط کرد.

باید به خاطر داشت که نباید در مصرف سیر زیاده روی کرد، زیرا مصرف زیاد آن در نزد برخی افراد افزون بر بوی بد دهن سبب سوزش معده و دیگر مشکلات جهاز هضمی می‌شود.

همچنین برخی افراد با سیر حساسیت دارند و نیز کسانیکه مشکل خونریزی داشته و یا دوای رقیق کنندۀ خون می‌گیرند باید در مصرف سیر محتاط باشند، زیرا مصرف زیاد سیر ممکن سبب افزایش خونریزی یا احتمال خونریزی شود.

تحقیقات نشان داده است که برای اینکه یک فرد از تمام مزایای صحی سیر مستفید شود، کافی است که روز یک تا دو حبه (دندانۀ) سیر مصرف کند.

XS
SM
MD
LG