لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی یک آزمایشگاه هسته ای خود را مسدود می کند


کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در نظر دارد که از متخصصین و خبرنگاران کوریای جنوبی و ایالات متحده دعوت کند تااز نزدیک شاهد مسدود شدن آزمایشگاه هسته ای کوریای شمالی باشند.

یون یانگ چَن، رئیس مطبوعات ریاست جمهوری کوریای جنوبی، ضمن اعلام این خبر همچنان گفته است که رهبر کوریای شمالی گفته است که ایالات متحده پس از آغاز گفتگوها خواهد دانست که کیم جونگ اون چنان فردی نیست که سلاح هسته ای را علیه کوریای جنوبی و یا هم امریکا استفاده کند.

در همین حال، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از ملاقات احتمالی اش با رهبر کوریای شمالی اظهار خوشبینی کرده است. او پس از صحبت با رهبران کوریای جنوبی و جاپان در صفحۀ تویترش اعلان کرد که ملاقات اش با کیم جونگ اون ممکن تا دو یا سه هفتۀ دیگر انجام شود.

اما رئیس جمهور ترمپ بار دیگر گفته است که فشارها بر پیونگ یانگ تا زمانی حفظ خواهد شد که آن کشور به صورت کامل، خلع سلاح هسته ای شود.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز یکشنبه در تماس تیلفونی با همتای کوریای جنوبی اش، مون جایه ان، گفته است که روسیه آماده است شرایط همکاری میان دو کوریا را مساعد کند.

پس از ماه ها روابط پر تنش میان کوریای شمالی در برابر کوریای جنوبی و ایالات متحده، حال روابط رهبران دو کوریا در حال گرم شدن است.

هفتۀ گذشته، رهبر کوریای شمالی به کوریای جنوبی سفر کرد و با همتای کوریای جنوبی اش ملاقات کرد. از زمان پایان جنگ دو کوریا در سال ۱۹۵۳، این نخستین باری بود که یک رهبر کوریای شمالی به کوریای جنوبی سفر کرد.

قبل بر این، مایک پامپیو، که قبلا رئیس استخبارات مرکزی ایالات متحده یا CIA بود و روز پنجشنبه رای اعتماد کانگرس کشورش را به حیث وزیر خارجۀ امریکا به دست آورد، به پیونگ یانگ، پایتخت کوریای شمالی، سفر کرد و با رهبر آن کشور ملاقات کرد.

XS
SM
MD
LG