لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر کوریای شمالی برای بار نخست وارد کوریای جنوبی می‌شود


قرار است کیم جونگ اُن، رهبر کوریای شمالی، تا چند ساعت دیگر با عبور از 'خط نظامی' که دو کوریا را از هم جدا کرده است، وارد منطقۀ 'پنموجوم' در کوریای جنوبی گردد و از سوی مون جی اِن، رهبر کوریای جنوبی، مورد استقبال قرار گیرد.

این سومین نشست میان رهبران هردو کوریا میباشد، اما نخستین باریست که رهبر کوریای شمالی، وارد کوریای جنوبی میشود. قبل از این دو نشست دیگر در سال های ٢٠٠٠ و ٢٠٠٧ در کوریای شمالی صورت گرفته بود.

انتظار میرود که تعداد از مقامات بلند رتبۀ کوریای شمالی و کیم یو جانگ، خواهر کیم جونگ اُن، نیز رهبر کوریای شمالی را همراهی کنند. اما معلوم نیست که آیا ری سول جو، خانم رهبر کوریای شمالی، نیز شامل این هیئت خواهد بود یا خیر؟

با ورود کیم جونگ اُن به کوریای جنوبی، انتظار میرود که رهبران هردو کوریا پس از معاینۀ گارد تشریفات و غرس یک نهال در ساحۀ غیر نظامی، از یک پُل تاریخی عبور کنند که از آن در پایان جنگ هردو کوریا برای تبادلۀ اسیران جنگی کار گرفت.

قرار است رهبران هردو کشور بعداً مذاکرات مستقیم را در عمارت معروف به "خانۀ صلح" آغاز و در پایان آن یک اعلامیۀ مشترک در مورد تعهد به خلع سلاح هسته ای شبه جزیرۀ کوریا و اینکه پیامد این خلع سلاح مستلزم چه چیزها خواهد بود، نیز صادر کنند.

ملاقات میان رهبران هردو کوریا در حالی صورت خواهد گرفت که انتظار میرود رهبر کوریای شمالی در آیندۀ نه چندان دور با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز ملاقات کند.

تاریخ و مکان دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی مشخص نشده است، اما رئیس جمهور کوریای جنوبی می خواهد با استفاده از فرصت مذاکرات با رهبر کوریای شمالی، یک چارچوب برای این دیدار نیز فراهم کند.

ملاقات میان رهبران هردو کوریا پس از آن صورت میگیرد که پیونگ یانگ هفتۀ گذشته، آزمایشات سلاح اتمی خود را متوقف کرد.

دیدار تاریخی رهبران کوریای شمالی و جنوبی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00

XS
SM
MD
LG