لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ: نیازمندی افغان‌ها به کمک‌های بشری ۳۰درصد افزایش یافته است


کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی گفته است که نیازمندی مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این کمیته روز سه‌شنبه ۲۲ فبروری (سوم حوت) در صفحۀ تویترش نگاشته است که در حال حاضر، ۲۴.۴ میلیون نفر در سراسر افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، کمک‌هایی که از سوی جامعۀ جهانی برای حکومت پیشین افغانستان فراهم می‌شد، متوقف شد و افزون بر آن، میلیاردها دالر دارایی افغانستان در بانک‌های خارجی، عمدتاً در بانک ذخایر فدرال ایالات متحده منجمد شد.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از نصف جمعیت افغانستان با بحران شدید و عدم مصوونیت غذایی دست و گریبان اند و یک میلیون کودک در معرض خطر سوتغذی شدید قرار دارند.

پیش از این، مقام‌های کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ از تشدید بحران بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که برای بهبود وضعیت در این کشور، جهان باید با افغانستان تعامل کند.

کمک بشری مالیزیا به افغانستان

همزمان با ادامۀ بحران بشری در افغانستان، وزارت خارجۀ مالیزیا از فرستادن محمولۀ از کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان خبر داد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته که قرار است پنج تن کمک‌های بشری این کشور که شامل لباس زمستانی، شیر خشک و دیگر اقلام ضروری است به افغانستان انتقال داده شود.

این وزارت تاکید کرده است که این مقدار کمک‌های بشردوستانه از طریق سازمان‌های غیردولتی به نیازمندان، به ویژه کودکان در افغانستان توزیع خواهد شد.

وزارت امور خارجۀ مالیزیا همچنین گفته است که این کشور به کمک‌هایش برای رسیدگی به بحران بشری در این کشور ادامه داده و قرار است در هفته‌های پیش‌رو محموله‌های جدید کمک‌های بشری را به مردم افغانستان بفرستد.

بر اساس معلومات این وزارت، مرکز تحقیقات اقتصادی مالیزیا نیز آماده است تا افغانستان را در بخش ایجاد بانکداری اسلامی همکاری کند.

در اعلامیه آمده است که مالیزیا همچنین آماده است که افغانستان را در زمینه‌های توسعه زیربناها، صحت، آموزش، استخراج منابع طبیعی، مخابرات و انرژی همکاری کنند.

XS
SM
MD
LG