لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: اگر ایران حمله کند از تجهیزات جدید نظامی خویش استفاده می‌کنیم


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز یک شنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) در یک هشدار تازه گفت که از اگر ایران دست به حمله بزند،‌ ایالات متحده از تجهیزات جدید نظامی خویش استفاده خواهد کرد.

رییس جمهور ایالات متحده در صفحه تویترش نوشته است: "ایالات متحده به تازگی دو تریلیون دالر را در بخش تجهیزات نظامی خویش مصرف کرده است. ما (از نقطه نظر تجهیزات نظامی) بزرگترین و بهترین در جهان استیم! اگر ایران بر یکی از پایگاه‌ها حمله کند یا یکی از امریکایی‌ها را هدف قرار دهد، ما این تجهیزات جدید و زیبای خویش را به سویش خواهیم فرستاد... بدون هیچ درنگی."

رییس جمهور ایالات متحده، روز گذشته نیز گفت که اگر ایران بر امریکایی‌ها و یا ملکیت‌های این کشور حمله کند، امریکا ۵۲ محل ایرانی را که نشانه گرفته است، هدف قرار خواهد داد.

پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حملۀ هوایی امریکا در عراق، مقام‌های ایرانی گفته اند که انتقام این حمله را خواهند گرفت.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز یک شنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) در صفحه تویترش نوشته است که ایران در حال برنامه‌ریزی در بارۀ هدف قراردادن منافع امریکا و به ویژه در تلاش انتقام‌جویی است.

او به عنوان هشدار به ایران گفته است: "اگر ایران به هر امریکایی یا دارایی‌های امریکا حمله کند، ایالات متحده به ۵۲ محل ایرانی (به نشانه ۵۲ امریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخى از آن براى ايران و فرهنگ اين كشور از اهمیت بلند برخوردار است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی شدید مورد هدف قرار خواهند گرفت."

رییس جمهور ایالات متحدۀ تاکید کرده است که "امریکا هیچ تهدیدی را نمی‌خواهد".

این در حالی است که روز گذشته مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، حکومت ایران را به اجرای سیاست دوگانه در برابر مردمش متهم کرد.

آقای پمپیو گفته است که "دو رویی" رژیم حاکم در ایران به اندازه‌ای است که به خانوادۀ افرادی که حکومت آنان را کشته اند، اجازۀ سوگواری نمی‌دهد، ولی برای قاسم سلیمانی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

XS
SM
MD
LG