لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت امریکا در بغداد: شهروندان امریکایی عراق را ترک کنند


ساعاتی پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، سفارت ایالات متحده در عراق از شهروندان امریکایی در عراق خواست تا هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

قاسم سلیمانی صبح امروز جمعه سوم جنوری (۱۳ جدی) در یک حملۀ هوایی نظامیان امریکایی در میدان هوایی بغداد عراق کشته شد و وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که این حمله به دستور رییس جمهور دونالد ترمپ صورت گرفته است.

در اعلامیۀ سفارت امریکا در بغداد که روز جمعه سوم جنوری (۱۳ جدی) منتشر شده هدف از بیرون شدن شهروندان امریکایی از این کشور را "افزایش تنش‌ها در عراق و منطقه" عنوان کرده است.

سفارت امریکا در عراق گفته است که شهروندان این کشور در صورت امکان از طریق پروازهای هوایی و راه‌های زمینی عراق را ترک کنند.

در اعلامیۀ این سفارت همچنان آمده است که به دلیل حملات احتمالی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق سفارت امریکا مسدود و اقدامات قونسلی آن تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده است.

این سفارت به شهروندان امریکایی توصیه کرده است که "نباید به مقر سفارت امریکا در بغداد نزدیک شوند."

این در حالی است که علی خامنه‌ای، رهبر ایران در واکنش به کشته‌شدن جنرال سلیمانی گفته است که "انتقام سختی در انتظار جنایت‌کاران است."

آقای خامنه‌ای برای سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحه تویترش حمله بر قاسم سلیمانی را یک کار بسیار "خطرناک و احمقانه" خوانده و از پیامدهای آن هشدار داده است.

آقای ظریف گفته است که ایالات متحدۀ امریکا مسوول پیامدهای این حمله خواهد بود.

XS
SM
MD
LG