لینک های دسترسی

Breaking News

وعدۀ عمران خان برای بهبود بخشیدن روابط کابل و اسلام آباد


عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، گفته است که اگر پس از انتخابات ۲۵ جولای در پاکستان به کرسی صدارت برسد، تلاش خواهد کرد تا روابط اسلام آباد و کابل را بهبود ببخشد.

بر اساس نظر سنجی های اخیر، حزب تحریک انصاف عمران خان، یکی از احزاب پیشتاز در انتخابات پیشرو در آن کشور است.

عمران خان در مورد روابط پر تنش میان کابل و اسلام آباد گفته است که "بی اعتمادی میان دو کشور وجود دارد" و نیاز است تا پاکستان با افغانستان روابط "مناسب" را ایجاد کند؛ میان دو کشور اعتماد سازی شود.

رهبر تحریک انصاف پاکستان همچنین از پیشنهاد مذاکرات صلح بدون پیش شرط محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، با گروه طالبان نیز استقبال کرده و گفته است که "پاکستان از هر نوع نفوذ که می تواند استفاده کند" در راستای ختم جنگ در افغانستان، کار بگیرد.

حکومت افغانستان و مقام‌های امریکایی، پاکستان را به حمایت و فراهم آوری پناهگاه های امن به تندروانی متهم می کنند که بر ضد قوای افغان و امریکایی در افغانستان حملات را انجام می دهند. اما پاکستان همواره این اتهامات را رد کرده است.

حکومت ایالات متحده در پی انتقادات پیهم از عدم مبارزۀ جدی پاکستان بر ضد گروه های دهشت افگن مستقر در آن کشور به شمول شبکۀ حقانی، مساعدت های مالی خود را به پاکستان به تعلیق در آورد.

رئیس جمهور ترمپ اولین پیام تویتر سال ۲۰۱۸ خود را نیز در مورد پاکستان نوشت و در آن از پالیسی ایالات متحده مبنی بر فراهم آوری کمک های چندین میلیارد دالری برای پاکستان انتقاد کرد.

آقای ترمپ در اولین تویتر ۲۰۱۸ خود نوشت که "ایالات متحده در ۱۵ سال گذشته کمک بیش از ۳۳ میلیارد دالر را به طور احمقانه برای پاکستان فراهم کرد و آنان {مقامات پاکستان} در عوض برای ما دروغ گفتند و فریب دادند و فکر کردند که رهبران ما احمق اند. آنان برای دهشت افگن که در افغانستان علیه آنان مبارزه می کنیم، پناهگاه امن می دهند. نه بیشتر از این."

XS
SM
MD
LG