لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: امریکا باید با طالبان مذاکره کند


عمران خان پالیسی دونالد ترمپ برای جنوب آسیا را ناقص خوانده است
عمران خان پالیسی دونالد ترمپ برای جنوب آسیا را ناقص خوانده است

عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان، گفته است که ایالات متحده باید از تلاش برای سرکوب طالبان دست کشیده و در عوض به کمک پاکستان با آن گروه مذاکره کند.

این سیاست‌مدار پاکستانی آشکارا نفوذ پاکستان را در میان طالبان تایید کرده تاکید می‌کند که کشورش می‌تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند.

این در حالی است که حکومت افغانستان برای کوتاه ساختن دست‌های بیرونی در روند صلح آنکشور با طالبان، در تلاش بستن دفتر سیاسی این گروه در قطر است.

آقای خان در مصاحبۀ ویژه با اسوشیتدپرس، بیانات اخیر رئیس جمهوری ایالات متحده را در مورد حمایت پاکستان از دهشت افگنان رد کرد و گفت "پالیسی دونالد ترمپ کاستی عمیق دارد، نه در آن تاریخ پاکستان و نه هم کرکتر مردم افغانستان درک شده است".

رئیس جمهور دونالد ترمپ هنگام اعلام استراتیژی جدید حکومت اش برای افغانستان و جنوب آسیا گفت که پاکستان به افرادی پناه می‌دهد که باعث دهشت، هرج و مرج و آشوب در منطقه شده و علیه نیرو های امریکایی می جنگند.

آقای ترمپ هشدار داد که امریکا در مورد موجودیت پناهگاه‌های امن دهشت افگنان در پاکستان خاموش ننشسته و آن را تحمل نخواهد کرد. او افزود که پاکستان از همکاری با امریکا سود برده و بر عکس با تداوم حمایت از "جنایتکاران و دهشت افگنان" بسیار متضرر خواهد شد. او خواستار سهم بیشتر هند در تامین صلح در افغانستان شد.

عمران خان که در نظر دارد پس از انتخابات پارلمانی سال آینده در پاکستان برای پست صدر اعظمی آن کشور رقابت کند، به اسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده "بار ناکامی پالیسی‌های خود را به دوش پاکستان افگنده و بنا بر کدام دلیل به هند امتیاز می‌دهد، کشوریکه هیچ مرزی با افغانستان ندارد".

در همین حال جیم متیس وزیر دفاع ایالات متحده که برای تعمیق روابط نظامی میان واشنگتن و دهلی جدید سرگرم دیدار از هند است، در ملاقات با رهبران آن کشور گفته است که ایالات متحده دیگر موجودیت پناهگاه های دهشت افگنان را تحمل نکرده و یکجا با هند برای امحای آن در منطقه عمل خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG