لینک های دسترسی

Breaking News

هفت بیمار کووید۱۹ در یک روز اخیر در افغانستان جان باختند


وزارت صحت عامۀ افغانستان از مرگ هفت بیمار کووید۱۹ در یک روز گذشته در این کشور خبر داد.

این وزارت روز دوشنبه ۱۰ اگست (۲۰ اسد) به خبرنگاران گفت در ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در هرات و دو نفر دیگر در ولایت‌های بلخ و بادغیس جان باخته اند که با این حساب، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۳۲۸ نفر رسیده است.

همچنان در یک‌ شبانه‌روز گذشته، ۵۶ واقعۀ مثبت کروناویروس در این کشور به ثبت رسیده که با این موارد جدید، شمار متبلایان این ویروس در افغانستان به ۳۷هزار و ۱۶۲ نفر افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وزارت صحت از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ در این کشور، ۲۶هزار و ۲۲۸ نفر دوباره سلامتی شان را بدست آورده اند.

مقام‌ها در این وزارت تاکید کرده اند که شمار شفایاب شدگان با گذشت هر روز در کابل و دیگر ولایات رو به افزایش است و تنها دیروز، ۱۸۱ بیمار از شفاخانه‌ها مرخص شده اند.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیری مرگبار جهانی تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز دوشنبه ۱۰ اگست (۲۰اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۳۱ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۹ میلیون و ۸۶۲ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG