لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ بیش از ۳۷۱۰۰ مورد ابتلا و ۱۳۲۱ مورد مرگ


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، ۳۷ نفر به بیماری کووید۱۹ مصاب شده و نه تن دیگر از اثر آن جان باخته اند.

این وزارت امروز نهم اگست (۱۹ اسد) اعلام کرد که با ثبت این واقعات جدید، شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۷هزار و ۱۰۶ نفر رسیده است.

به گفته این وزارت تنها در ۲۴ ساعت گذشته، چهار نفر در ولایت بلخ، چهار نفر در غزنی و یک تن در ولایت ننگرهار در نتیجۀ بیماری کووید۱۹ جان باخته اند که با این حساب، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس به ۱۳۲۱ نفر افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان، از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون ۲۶هزار و ۴۶ نفر دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند که ۸۷ مورد تنها در روز گذشته ثبت شده است.

این در حالی است که وزارت صحت این کشور دیروز اعلام کرد که ۱۷ تن از اعضای جرگۀ مشورتی صلح در کابل به کروناویروس مصاب شده و در حال حاضر تحت مراقبت‌های صحی قرار دارند.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیری مرگبار جهانی تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز یکشنبه نهم اگست (۱۹ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۲۷ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۹ میلیون و ۶۵۳ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG