لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: در سه ماه ۱۴۰ هزار کودک مبتلا به سوتغذیه تحت درمان قرار گرفتند


یونیسف افغانستان را مرکز بحران کودکان توصیف کرده است
یونیسف افغانستان را مرکز بحران کودکان توصیف کرده است

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می‌گوید که ۱۴۰ هزار کودک مبتلا به سوتغذیۀ حاد شدید در افغانستان تحت درمان قرار گرفتند.

یونیسف امروز چهارشنبه ۳۱ می (۱۰ جوزا) با نشر تویتی گفته است که این کودکان زیر سن پنج سال از اول جنوری تا پایان مارچ درمان‌های سوتغذیه حاد شدید را دریافت کرده اند.

پیش از این، صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان افغانستان را مرکز بحران کودکان توصیف کرده است.

بر اساس آمار ملل متحد تخمین می‌شود که ۹۰ درصد جمعیت افغانستان در آستانۀ فقر قرار دارند که به گفتۀ یونیسف، کودکان بیشترین بار این بحران گرسنگی را تحمل می‌کنند.

بر اساس ارقام صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان، انتظار می‌رود که ۲.۳ میلیون کودک در سال روان میلادی با سوتغذیه حاد مواجه شوند و از این جمله ۸۷۵ هزار کودک به درمان نیاز دارند.

با وجود این چالش‌ها یونیسف گفته است که برای درمان کودکان مبتلا به سوتغذیه حاد شدید تلاش می‌کند، ولی به گفتۀ این سازمان نیازها هر روز بیشتر می‌شوند.

این نهاد ملل متحد قبلاً گفته بود که با کمبود بودجه در افغانستان مواجه است و نمی‌تواند غذای درمانی را برای ۸۷۵ هزار کودک مبتلا به سوتغذیه حاد شدید در سال ۲۰۲۳، فراهم کند.

معلومات این ادارۀ ملل متحد نشان می‌دهد که تا اکنون ۲۲ درصد بودجه مورد نیاز فراهم شده و ۲۱ میلیون دالر هنوز هم در افغانستان نیاز دارد.

این در حالی است که بر اساس آمار برنامه جهانی غذا موارد سوتغذیه در افغانستان به بلندترین سطح رسیده و نیم جمعیت این کشور در طول سال گرسنگی شدید را تحمل می‌کنند.

تسلط طالبان در اگست ۲۰۲۱ که با توقف کمک‌های خارجی، تحریم‌های مقامات این گروه، توقف انتقالات بانکی و راکدشدن میلیاردها دالر ذخایر ارزی افغانستان همراه بود، میلیون‌ها افغان را به فقر و گرسنگی کشاند.

XS
SM
MD
LG