لینک های دسترسی

Breaking News

فلسطین عضو پولیس بین المللی یا انترپول شد


پولیس بین ‌المللی، انترپول، در مجمع عمومی آن سازمان در بیجنگ چین، عضویت ادارۀ خود محتار فلسطینی ها را به آن سازمان پذیرفته است.

فلسطینی ها برای پذیرفته شدن به حمایت بیش از دو بر سوم اعضای انترپول نیاز داشت و این درحالیست که سازمان آزادیبخش فلسطین می‌گوید بیش از ۷۵ در صد اعضای انترپول به عضویت ادارۀ فلسطینی ها رای مثبت داده اند.

پولیس بین المللی یا انترپول خبر می دهد که ادارۀ خودمحتار فلسطینی ها روز چهارشنبه، ۲۷ سپتمبر، منحیث یک کشور - عضویت آن سازمان را با وجود مخالف اسرائیل – بدست آورد. این اقدام در رای گیری در مجمع عمومی سازمان بین المللی پولیس در بیجنگ صورت گرفت.

در یک پیام تویتر انترپول نگاشته شده است که مجمع عمومی انترپل در کنار پذیرش عضویت فلسطین، به عضویت جزایر سلیمان هم رای مثبت داده است و به این ترتیب شمار اعضای انترپول به ۱۹۲ کشور می رسد.

فلسطینی ها از این اقدام استقبال کرده و عمر وحیدالله، سخنگوی وزارت خارجه فلسطین این اقدام را یک پیروزی بسیار بزرگ خواند.

وحیدالله گفت "این اقدام یک پیروزی در دیپلماسی فلسطین بوده و اطمینان می دهد که رهبری ملی و سیاسی فلسطین تلاش می کند که تا این کشور را در سطح بین المللی بیاورد و عضو یک سازمان بین المللی باشد."

اسرائیل در تلاش بود تا رای‌گیری برای عضویت فلسطین یک سال به تعویق بیافتد. استدلال اسرائیل این بود که فلسطین کشور نیست و حق عضویت در اینترپول را ندارد. این کشور پیرامون تصمیم انترپل تا حال کدام واکنشی نشان نداده است.

مطابق توافق‌های بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، تشکیلات خودمحتار فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه تشکیل شده است.

فلسطینی‌ها حدود چهار دهه به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد حضور داشتند و سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ ادارۀ آنها را به عنوان "دولت ناظر غیر عضو" به رسمیت شناخت.

حدود دو بر سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد هم فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می‌شناسند.

XS
SM
MD
LG