لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ امریکا بر طالبان تصمیم درست بود - گروسمن


مارک گروسمن، نمایندۀ پیشین ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، میگوید که حملۀ هوایی امروز (چهارشنبه چهارم مارچ) نیروهای امریکایی بر طالبان، تصمیم درست ایالات متحده بود.

پس از امضای توافق صلح میان ایالات متحده و گروۀ طالبان، نیروهای امریکایی امروز اولین حملۀ هوایی را بر جنگجویان طالب انجام داد.

دگروال سونی لگت، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان، این حمله را 'دفاعی' توصیف کرده و گفته است که این حمله بخاطر مختل ساختن یک حملۀ طالبان بر نیروهای افغان در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند صورت گرفته است.

مارک گروسمن به صدای امریکا گفت: "مهم است تا طالبان این را بدانند که ایالات متحدۀ امریکا، همانطوری که هر مقام امریکایی گفته است، از منافع خود محافظت خواهد کرد".

مقامات ارشد دفاعی ایالات متحده اخیراً گفته اند که انتظار صفر شدن خشونت ها را در افغانستان ندارند، بلکه به گفتۀ آنان این خشونت ها کاهش خواهد یافت.

آقای گروسمن با تایید گفته های مقامات امریکایی، گفت که طالبان باید "این را مسؤلیت خود بپندارند و یک راه را برای کاهش در خشونت ها دریابند".

مارک گروسمن ضمن حمایت از تصمیم رئیس جمهور اشرف غنی در خصوص موضوع رهایی هزاران زندانی طالبان، گفت امیدوار است تا این معضل حل شود و مذاکرات بین الافغانی آغاز گردد.

این دپلومات سابق امریکایی همچنان افزود "امیدوارم که ایالات متحده نه تنها متوجۀ توافق صلح با طالبان باشد، بلکه متوجۀ اعلامیۀ مشترک اخیر حکومت های افغانستان و ایالات متحده که در کابل قرائت شد، نیز باشد".

همزمان با امضای توافقنامۀ صلح میان واشنگتن و طالبان، حکومت افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا در مورد تامین صلح جامع و پایدار در افغانستان اعلامیۀ مشترک را صادر کردند.

تضمین عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریستان بر ضد امریکا و متحدان آن، جدول زمانی خروج قوای خارجی از افغانستان، توافق سیاسی که در نتیجۀ آن مذاکرات مستقیم بین طالبان و حکومت افغانستان آغاز شود و آتش بس جامع و دایمی از نکات اساسی این اعلامیه است.

XS
SM
MD
LG