لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه ای: مذاکره با امریکا 'اشتباه واضح' است


آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، روز شنبه گفت که مذاکره با ایالات متحده یک "اشتباه واضح" خواهد بود، زیرا به گفتۀ او، واشنگتن "غیر قابل اعتماد" است.

آقای خامنه ای در دیدار با مقامات وزارت خارجۀ ایران روز شنبه گفت که " نمی توان به حرف و حتی امضای امریکایی ها اعتماد کرد. بنا بر این، مذاکره با امریکا فایده ندارد" و تاکید کرد که مذاکره با ایالات متحده "اشتباه واضح" خواهد بود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اوایل ماه می ۲۰۱۸ از توافق پا عقب کشید و گفت که توافق هسته ای ایران برای جلوگیری از تولید میزایل های بالستیک و ممانعت نقش تخریب کنندۀ تهران در شرق میانه، ناکام مانده است.

به تعقیب خروج امریکا از توافق هسته ای ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هشدار داد که خارج شدن ایالات متحده از توافقنامه هسته ای ایران می تواند منجر به بی ثباتی خطرناک در منطقه شده و در صورت از سر گیری برنامه هسته ای توسط ایران، اسرائیل که متحد نزدیک و استراتیژیک واشنگتن در شرق میانه است، با تهدید های جدید روبرو خواهد شد.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای، با وجود مخالفت سایر دول امضا کنندۀ توافق هسته ای، واشنگتن تعزیرات اقتصادی جدید را بر ایران وضع کرد و در عین حال، تلاش های بین المللی را به راه انداخت تا شرکای خود را در سراسر جهان متقاعد به وضع تعزیرات جدید بر ضد ایران کند، تعزیرات که تاثیرات منفی بر اقتصادی ایران به جا گذاشته است.

XS
SM
MD
LG