لینک های دسترسی

Breaking News

دو ساعت کار، شش ساعت عبادت – فرمان تازۀ داعش


داعش در ساحات زیر ادارۀ خود فرمان داده است که رستوران‌ها، نانوایی‌ها و خوراکه فروشی‌ها در جریان روز در ماه رمضان مسدود باشد
داعش در ساحات زیر ادارۀ خود فرمان داده است که رستوران‌ها، نانوایی‌ها و خوراکه فروشی‌ها در جریان روز در ماه رمضان مسدود باشد

گروه دولت اسلامی یا داعش در ماه رمضان یک سلسله قواعد سختگیرانه‌تر از پیش را بر ساکنان ساحات زیر ادارۀ خود در سوریه و عراق نافذ کرده است.

منع تماشای برنامه های ماهواره‌یی تلویزیونی، محدود ساختن ساعات کار در روز و رعایت جدی حجاب از سوی زنان، در زمرۀ تدابیر جدید شامل است.

داعش در این اواخر با راه اندازی کمپاینی، مردم را ترغیب می کرد که ماهواره ‌های شان را بشکنانند زیرا به باور آن گروه این ابزار جنگ روانی را بر ضد "خلافت" راه می اندازد.

در ویدیویی که میان پیروان گروه دولت اسلامی در انترنت دست به دست شده است، یکی از افراد این گروه می گوید که نشرات شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌یی برای "دشمنان" خدمت می کند.

بر اساس گزارش گروهی که در مورد سوء استفاده های بشری داعش گزارش می دهد، جنگجویان آن گروه در رقه، پایتخت خلافت خود خواندۀ دولت اسلامی، خانه به خانه می گردند تا ماهواره، دیش آنتن و سایر وسایلی را ضبط کنند که با آن می‌توان نشرات تلویزیون‌های خارجی را تماشا کرد.

این گروه که خود را "سلاخی خاموشانۀ رقه" نام نهاده است، همچنان گفته است که داعش قواعد جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن ساعات کاری از هشت ساعت به دو ساعت محدود شده و شش ساعت دیگر کاری باید صرف عبادت شود.

روزنامه های عراقی گزارش داده اند که تندروان داعش مردم را در پوسته های تلاشی اطراف شهر موصل عراق متوقف ساخته و به آنان می گویند که در صورتی می توانند بروند که تلویزیون و ماهوارۀ خود را تحویل کنند.

امر و نهی

مقامها می‌گویند که زنده‌گی مردم در ساحات زیر ادارۀ داعش در ماه رمضان بسیار دشوار است.

عصمت رجب یک مقام پیشین عراقی در موصل می گوید که امامان جمعۀ گذشته در مساجد موصل به مردم یاد داده اند که در جریان رمضان چی کنند و از انجام کدام کارها پرهیز کنند.

آقای رجب گفته است که پولیس مذهبی داعش دستور داده است که رستوران‌ها، قناتی‌ها و نانوایی های شهر موصل در جریان روز در ماه رمضان مسدود باشد.

آگاهان اسلامی می گویند که داعش از رمضان به عنوان ابزاری برای افراطی‌تر ساختن دیدگاه دینی خود استفاده می کند.

شیخ محمد شرف الدین، استاد پوهنتون الازهر مصر، به این باور است که داعش بین رمضان و دیگر ماها تفکیک نمی‌کند. اما به گفتۀ این آگاه امور اسلامی، سختگیری داعش در رمضان بیشتر می شود.

داعش می‌گوید که به گسترش خشونت و اندیشۀ ضد غربی خود در ماه رمضان ادامه می‌دهد. یکی از سخنگویان این گروه ماه گذشته با نشر پیام صوتی در انترنت از پیروان داعش خواست که در جریان رمضان حملات را در ایالات متحده و اروپا انجام دهند.

XS
SM
MD
LG