لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید خلیلزاد بر پشتیبانی دوامدار امریکا از روند صلح افغانستان


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان در گفته است که امریکا به پشتیبانی‌اش از روند صلح این کشور ادامه خواهد داد.

وزارت خارجۀ افغانستان روز جمعه هشتم جنوری (۱۹ جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفت که آقای خلیلزاد در یک نشست مجازی با حنیف اتمر، وزیر خارجۀ این کشور، آخرین تحولات صلح افغانستان را به بررسی گرفته و روی چالش‌های این روند صحبت کرده اند.

در خبرنامه آمده است: "آقای خلیلزاد ضمن ابراز خرسندی از آغاز دور دوم مذاکرات در دوحه، از پشتیبانی همه ‌جانبهٔ ایالات متحدۀ امریکا از فرآیند صلح افغانستان و همچنان تعهد واشنگتن برای مشارکت و همکاری‌های درازمدت با کابل در زمینه‌های مبارزه با تروریزم و برقراری صلح و ثبات در کشور، اطمینان داد."

در این نشست مجازی راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل و رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن نیز حضور داشتند.

این در حالی است که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که قرار است دور دوم گفتگوهای صلح با نمایندگان طالبان فردا در قطر آغاز شود.

نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان هفته گذشته دور تازۀ سفرهایش را به هدف تسریع روند صلح این کشور به منطقه آغاز کرد.

او پس از دیدار با مقام‌های پاکستانی وارد کابل شد و با مقام‌ها و چهره‌سیاسی افغان درباره دور دوم مذاکرات صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

XS
SM
MD
LG