لینک های دسترسی

Breaking News

توافق صلح میان امریکا-طالبان منجر به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواهد شد-قریشی


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحه افغانستان برای بحث در مورد صلح به پاکستان رفته و با برخی از مقام‌های آن کشور دیدار کرده است.

وزارت خارجه پاکستان روز جمعه ۳۱ جنوری (۱۱ دلو) در اعلامیه‌ای گفته است که آقای خلیلزاد در جریان دیدار با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور در مورد مذاکرات امریکا با طالبان در قطر معلومات داده و از نقش پاکستان در روند صلح افغانستان قدرانی کرده است.

در این اعلامیه به نقل از آقای قریشی گفته است: "توافق صلح میان ایالات متحده و طالبان راه را برای گفتگوهای بین الافغانی هموار خواهد کرد که این نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت".

وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که آقای خلیلزاد، قرار است با شماری از مقام‌های نظامی پاکستان نیز در مورد صلح افغانستان صحبت کند.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان پس از چندین روز گفتگو با نمایندگان طالبان در قطر، با مقام‌های امریکایی و ناتو در بروکسل دیدار کرده بود.

کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان، محور اصلی گفتگوهای نمایندگان امریکا و طالبان در قطر عنوان شده و پیش از این طالبان ادعا کرده بودند که با آقای خلیلزاد در مورد "امضای توافقنامه صلح و مراسم آن" صحبت کرده اند.

این در حالی است که خبرگزاری اسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش داد که گروه طالبان با نشر تبصره‌اى در ویب سایت شان از "تقاضاهای اضافی ایالات متحده در مورد کاهش خشونت‌ها" اظهار خستگی کرده اند.

این خبرگزاری همچنان از قول طالبان نوشته بود که با وجود پیشنهاد کاهش خشونت از سوی این گروه، زلمی خلیلزداد هنوز هم از جانب حکومت افغانستان خواهان تضمین های بیشتر شده است.

XS
SM
MD
LG