لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ افغانستان را ترک نخواهد کرد – قانونگذار امریکایی


آدم کینزینگر، عضو جمهوریخواهٔ کانگرس ایالات متحده میگوید تا زمانی که شرایط صلح در افغانستان فراهم نشود، رئیس جمهور دونالد ترمپ افغانستان را ترک نخواهد کرد.

این قانونگذار امریکایی در یک مصاحبه با صدای امریکا، هشدار داده است که "اگر ایالات متحده، افغانستان را ترک کند، طالبان بار دیگر انرا به روی دشمنان امریکا خواهند گشود".

قبل از این جو لیبرمن، سناتور پیشین و جک کین، جنرال بازنشستۀ امریکایی در یک تحلیل که در روزنامۀ واشنگتن پست نشر شده بود، نگاشته بودند که خروج نیروها از افغانستان، به مثابۀ تسلیم شدن تحقیر آمیز به دشمنی خواهد بود که از قبل به گونۀ گسترده شکست خورده است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ به تاریخ ۲۶ می (ششم جوزا) در یک صحبت با خبرنگاران، تاریخی را برای خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان مشخص نکرد، اما گفت که "به سرعت هرچه مناسب" نظامیان امریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.

آدم کینزینگر همچنان در اشاره به روند صلح افغانستان گفته است "فکر میکنم که این پروسه در مسیر درست در حرکت است" و افزوده که طالبان جز پذیرفتن شرایط مذاکرات، چارهٔ دیگر ندارند.

در عین حال، شورای امنیت ملی افغانستان امروز (سه شنبه نهم جون) گفت به هدف اعتمادسازی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و حسن نیت، تا اکنون ۳۰۰۰ زندانی طالبان را از بند رها کرده است.

این شورای از طالبان خواست که برای آغاز مذاکرات همانند حکومت افغانستان کنند.

ترمپ افغانستان را ترک نخواهد کرد - کینزینگر
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:39 0:00

XS
SM
MD
LG