لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شد


لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یکشنبه دوم جنوری (۱۲ جدی) گفت که به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده است.

این در حالی است که نوع جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون به سرعت در سراسر ایالات متحده و سایر کشور‌های جهان در حال گسترش است.

وزیر دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که علایم بیماری وی "خفیف" است و در نظر دارد خود را در خانه‌اش برای پنج روز قرنطین کند.

آقای آستن گفته است که در پهلوی دو دوز واکسین، دوز تقویتی آن را نیز دریافت کرده است و به همین دلیل، علایم عفویت این ویروس در بدن‌اش بسیار "خفیف" است.

وزیر دفاع امریکا همچنین گفته است که واکسین کووید۱۹ موثر واقع شده است و این واکسین منحیث یک نیاز طبی برای قوای این کشور باقی خواهد ماند.

آقای آستن همچنین واجدین شرایط را ترغیب کرده است تا دوز تقویتی واکسین کروناویروس را دریافت کنند.

وزیر دفاع ایالات متحده افزوده که آخرین بار به تاریخ ۲۱ دسمبر ۲۰۲۱ میلادی با جو بایدن، رییس جمهور امریکا از نزدیک دیدار کرده است و در آن روز، آزمایش کووید۱۹ وی منفی بود.

در اعلامیهٔ آقای آستن آمده است که همه صلاحیت‌های وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت و تا حد ممکن به گونهٔ مجازی در جلسات اشتراک خواهد کرد.

چندین عضو کانگرس ایالات متحده نیز اخیراً گفته اند که آزمایش کروناویروس آنان مثبت بوده است.

پیش از این، جین ساکی، سخنگوی رییس جمهور بایدن در ماه اکتوبر ۲۰۲۱ میلادی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده بود.

ایالات متحده با ثبت بیش از ۵۵ میلیون واقعۀ مثبت کروناویروس و مرگ بیش از ۸۲۵ هزار نفر، در صدر کشور های قرار گرفته است که بیشترین تلفات ناشی از این بیماری را دارد.‌

XS
SM
MD
LG