لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال افغانستان از موقف اتحادیه اروپا و کانادا در مورد مذاکرات صلح


وزارت خارجه افغانستان از موقف اتحادیۀ اروپا و کانادا مبنی بر برقراری آتش‌بس و آغاز بی‌درنگ گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت و طالبان، استقبال کرد.

اتحادیۀ اروپا و سفارت کانادا در کابل در اعلامیه‌ای مشترک گفته اند که افزایش میزان خشونت‌ها در افغانستان با روند صلح و خواست سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دایمی در این کشور در تضاد است.

در اعلامیه از طالبان خواسته شده که باید به خواست افغان‌ها و ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فراگیر و بدون قید و شرط احترام بگذارند. در این اعلامیه از رهبران حکومت افغانستان نیز خواسته شده تا از شرایط به وجود آمده برای تامین صلح و ثبات در این کشور استفاده کنند.

آنان از حکومت افغانستان و طالبان خواسته اند که گفتگوهای مستقیم را هرچه زودتر آغاز کنند.

وزارت خارجۀ افغانستان ضمن استقبال از اعلامیۀ مشترک اتحادیۀ اروپا و کانادا گفته است که حکومت این کشور از فرصت پیش آمده برای پایان جنگ در این کشور تلاش خواهد کرد.

در اعلامیه این وزارت آمده است: "دولت افغانستان بار دیگر از طالبان می‌خواهد که برای برقراری آتش‌بس توافق کرده و برای کاهش فوری خشونت‌ها موافقت کنند."

وزارت خارجه افغانستان تاکید کرده که حکومت برای ایجاد اعتماد و حسن نیت تلاش‌های زیادی را در این راستا آنجام داده تا گفتگوها آغاز شود.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان به هدف پیش‌برد گفتگوهای صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی به دوحه رسیده است.

وزارت خارجۀ امریکا دیروز اعلام کرد که آقای خلیلزاد در این سفر تلاش خواهد کرد تا گفتگوهای بین‌الافغانی هرچه زودتر میان دولت افغانستان و طالبان آغاز شود.

XS
SM
MD
LG