لینک های دسترسی

Breaking News

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا در مورد ستراتیژی جنگ در افغانستان


لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده به حکومت افغانستان اطمینان میدهد که تعویض قوماندان نیروهای ایالات متحده، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

مایک مولن، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده میگوید، پلان دارد به حکومت افغانستان یک بار دیگر اطمینان دهد که تعویض قوماندان نیروهای ایالات متحده در افغانستان، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

مولن متعاقب برکناری جنرال ستنلی مککرستل برای ملاقات با رهبران نظامی و ملکی به افغانستان رفته است.

مولن قبل از سفرش به افغانستان گفت، هیچ چیزی ستراتیژی و یا ماموریت (ما را) تغییر داده نمیتواند.

وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان استعفی جنرال مککرستل را تأسف بار خواند. با آنهم او از انتخاب رئیس قوماندانی مرکزی ایالات متحده، دیود پترییس، توسط براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده - که جانشین جنرال مککرستل خواهد شد، استقبال نمود.

در ایالات متحده یک گروه دو حزبی قانون گذاران در کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنا، خواستار استماعیه های بیشتر روی مأموریت افغانستان شدند. هفت تن از سناتوران طی یک نامه اظهار نموده اند که آنها مقتضی پاسخ های واضح در رابطه به اهداف برای آن مأموریت اند و همچنان میخواهند پلان مفصل را روی چگونگی نیل به آن اهداف بشنوند.

قرار است مایک مولن در جریان سفرش برای ملاقات با رهبران محلی، از پاکستان نیز دیدار نماید.

در عین حال اتفاقاً یک ماین در داخل یک واسطۀ نظامی نیرو های افغان در کابل منفجر شد. مقامات پولیس گفتند، در ابتدأ آنها مشکوک بودند که یک بم گذار انتحاری مسؤل انفجار صبح روز شنبه در نزدیکی وزارت خارجه بوده است. آژانس خبر رسانی رویترز گزارش میدهد که طی آن انفجار رانندۀ واسطه به قتل رسیده است.

طبق یک خبر دیگر ، یک سرباز ناتو طی یک انفجار در جنوب افغانستان بروز شنبه به قتل رسید. ناتو هویت عکسر کشته شده را افشأ ننمود.

ناتو میگوید، نیروهای امنیتی بین المللی – افغان یک قوماندان ارشد طالبان را در ولایت لوگر به قتل رسانیدند. نیروهای متذکره، غلام سخی را در یک محوطه نزدیک به قریۀ قلعۀ صابر در ولسوالی پل علم ردیابی نمودند.

ناتو علاوه میکند، عساکر آنها بروز جمعه از زنان و اطفال خواستند تا از آن عمارت خارج شوند، و غلام سخی نیز با استفاده از لباس زنانه خارج شده به گلوله باری آغاز نمود ، که بعداً به ضرب گلوله به قتل رسید.

در جریان گلوله باری متقابل، غلام سخی بم دستی را پرتاب نمود که منجر به جراحت یک زن و دوطفل گردید.

XS
SM
MD
LG