لینک های دسترسی

Breaking News

متقی: حلقات 'مغرض' می‌خواهند که افغانستان را مرکز دهشت‌افگنی معرفی کنند


سرپرست وزارت خارجۀ طالبان می‌گوید که "حلقات مغرض و استخبارات جهان" می‌خواهند که افغانستان را به مثابهأ مرکز تروریزم در جهان معرفی کنند.

امیرخان متقی روز شنبه ۲۴ سپتمبر (دوم میزان) در یک نشست در کابل بدون اینکه نامی از کشور یا کسی ببرد، گفت که همین حلقات در تلاش اند که افغانستان منزوی بماند.

او یک بار دیگر تاکید کرد که به جهان این پیام را رسانده که افغانستان بی‌ثبات به نفع هیچ‌کسی نیست.

سرپرست وزارت خارجۀ حکومت طالبان همچنان گفت که حکومت آنان در زمان بسیار کم اردو، استخبارات و سایر اداره‌های خود را تقویت کرده است.

او گفت: "امروز امنیت ما به حدی تقویت شده که دشمن تنها در جاده و مساجد حمله می‌توانند. بر یک پوسته یا عمارت دولتی جرات نمی‌تواند و امکانات هم ندارد. این نشانۀ امنیت خوب است. حلقات مغرض و استخبارات مشغول اند که افغانستان را مرکز تروریزم به جهان معرفی کنند."

آقای متقی به حملات راکتی چندی پیش از خاک افغانستان بر اوزبیکستان یادآوری کرد و گفت که تمام عاملان آن، بازداشت شدند.

این در حالی است که روز گذشته در نتیجۀ یک انفجار در مقابل مسجد وزیر اکبرخان از مربوطات حوزۀ دهم امنیتی شهر کابل، هفت تن کشته و ۴۱ تن دیگر زخمی شدند.

گفته می‌شود که این انفجار ناشی از مواد جاسازی شده در یک موتر بوده و تا اکنون مسوولیت آن را کسی به عهده نگرفته است.

سرپرست وزارت خارجۀ طالبان در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد که گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور دارند.

او در سخنرانی‌اش از شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی (داعش)، تحریک طالبان پاکستان، القاعده، تحریک اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی اوزبیکستان نام برد.

آقای شریف دیروز در این نشست گفت که پاکستان و جامعۀ بین المللی از حضور گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان نگرانی دارند.

وزارت خارجۀ حکومت طالبان به این اظهارات صدر اعظم پاکستان و نگرانی برخی از کشورهای دیگر واکنش نشان داده و ادعا کردکه در حال حاضر، هیچ گروه تروریستی در این کشور حضور ندارد.

این وزارت در اعلامیه‌ای بار دیگر تاکید کرده است که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

طالبان در توافقنامۀ دوحه با امریکا متعهد شده است که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد، آنچه به گفتۀ کارشناسان پس از کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکۀ القاعده در کابل برعکس آن را ثابت ساخت.

همچنان مقامات ایالات متحده بارها طالبان را به نقض توافقنامۀ دوحه متهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG