لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان: از ناتو و امریکا، سربازان نه تجهیزات میخواهیم


افغانستان در زمان حاضر بیشتر از ۳۰۰ هزار منسوب پولیس و اردوی ملی دارد
افغانستان در زمان حاضر بیشتر از ۳۰۰ هزار منسوب پولیس و اردوی ملی دارد

هم زمان با آن که ایالات متحده و متحدین ناتو در مورد چگونگی فرستادن عساکر بیشتر به افغانستان تصمیم میگیرند، نیروهای افغان برای مبارزه و درهم شکستن شورشیان، تقاضای تجهیزات بیشتر را دارند. آنان میگویند اگر به صورت درست تجهیز گردند، خود شان به تنهایی، دشمن را در میدان جنگ شکست خواهند داد.

برید جنرال محمد نسیم سنگین، قوماندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، که نیرو هایش را برای یک عملیات تصفیوی و راندن شورشیان از ولسوالی چپرهار رهبری میکند، میگوید که نیرو های افغان، با اراضی کشور شان بهتر آشنا اند و ناتو باید به آنان در قسمت آموزشدهی، تجهیز، و فراهم آوری منابع مالی کمک کنند. اما یک چیز را او نمیخواهد؛ و آن بازگشت سربازان خارجی به خط مقدم جبهات در افغانستان است.

ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار، منطقۀ حاصلخیز برای مزارع خشخاش بوده و زمان برداشت فصل آن، نزدیک است.

گاهگاهی سر و صدای شلیک ها را می توان از چند کیلومتری شنید، اما جنرال سنگین میگوید که این عملیات به خوبی پیش رفته است و مرکز ولسوالی اکنون با صرف یک تعداد انگشت شماری از تلفات، تصفیه شده است.

سربازان او نیز با اعتماد به نفس، درحال مبارزه با شورشیان اند؛ اما همه به یک نظر اند که آنها نیاز به حمایت بیشتر دارند.

اسدالله خان، یک سرباز اردوی ملی، نیز به این نظر است که امریکایی ها در عوض پرتاب "مادر بمب ها" در ولسوالی اچین، باید نیرو های افغان را کمک کند. از سوی دیگر، قوماندان لوای چهار قول اردوی سیلاب با آن که نیرو های خارجی را، دوست و برادر میخواند، اما بر این باور است که در حال حاضر، سربازان جنگی خارجی در جبهات افغانستان، مورد استقبال نیستند.

درحالی که مقامات ایالات متحده برنامه هایی رویدست گرفته اند که انتظار می رود تا ۵۰۰۰ مربی نظامی بیشتر را به افغانستان بفرستد، هراس آن بیشترشده است که حتی صحبت درمورد افزایش نسبتا متوسط میتواند مقدمه ای برای بازگشت ایالات متحده به جنگ در افغانستان شود.

XS
SM
MD
LG