لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت حدود ۳۰۰هزار پناهجوی افغان از ایران و پاکستان


سازمان بین‌المللی مهاجرت یا (IOM) گفته است که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون ۲۹۷هزار و ۳۱۶ پناهجوی افغان از ایران و پاکستان به کشورشان برگشته اند.

این سازمان با نشر یک گزارش تازهٔ روز جمعه ۲۳ اگست (اول سنبله) گفته است که در هشت ماه گذشته، ۲۸۳ هزار و۴۶۷ پناهجوی افغان از ایران و ۱۳هزار و ۸۴۹ پناهجوی دیگر از پاکستان به افغانستان برگشته اند.

در گزارش این سازمان همچنان آمده است که از آغاز ماه جنوری ۲۰۱۹میلادی، ۱۱۲۰ پناهجوی افغان از کشورهای اروپایی به کشور شان عودت کرده اند.

بر بنیاد این گزارش، از میان این پناهجویان، ۴۷۰ نفر به شکل داوطلبانه به افغانستان برگشته اند، اما ۶۵۰ نفر دیگر بدون هماهنگی این اداره، از اروپا اخراج شده اند.

ماه گذشته بانک جهانی و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین با نشر یک گزارش مشترک گفته اند که وضعیت آن شمار افغان‌های که به کشورشان برگشت کرده اند، مناسب نیست و شرایط زندگی آنان به "توجه عمیق و فوری" نیاز دارد.

این گزارش که تحت نام "چگونگی شرایط زندگی و تصامیم اسکان مجدد عودت کنندگان اخیر" در (۲۳ سرطان) به نشر رسید در آن آمده بود که وضعیت افغان‌های که در پاکستان به سر میبرند بهتر از آنانی است که به کشور شان عودت کرده اند.

XS
SM
MD
LG