لینک های دسترسی

Breaking News

تصادم موتر با رهگذران در کانادا ده کشته بر جاگذاشت


وضعیت پنج تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم گزارش شده است
وضعیت پنج تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم گزارش شده است

ده نفر کشته و ۱۵نفر دیگر پس از آن در شهر تورانتوی کانادا زخمی شد که رانندۀ یک موتر وان واسطه اش را بر افراد پیاده رو راند.

مارک سندرز، یک مقام پولیس کانادا، گفته است که یک جوان ۲۵ ساله به نام "الک میناسیان" در پیوند با این رویداد بازداشت شده است.

آقای سندرز گفت که "رویداد قطعاً عمدی به نظر می‌رسد" اما وی در مورد انگیزۀ نآن اصلی آن چیزی نگفت. او افزود که مظنون این قضیه که در حومۀ شهر تورانتو زندگی می‌کند، سوابق جرمی در نزد پولیس نداشته است.

مسوولان در شفاخانۀ سنی بروک شهر تورانتو گفته اند که وضعیت صحی پنج تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم است.

پولیس شهر تورانتو گفته است که این رویداد روز دوشنبه ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت به وقت محل به وقوع پیوست و رانندۀ موتر یاد شده نیز بازداشت شده است. اما در مورد هویت راننده جزئیاتی ارایه نشده است.

یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته است که رانندۀ این موتر عمداً به مسافۀ حدود یک و نیم کیلومتر موترش را در پیاده رو می راند. اما تا کنون روشن نشده است که این رویداد عمدی بوده است یا هم یک حادثۀ ترافیکی.

رالف گودیل، وزیر امنیت عامۀ کانادا، از ابراز نظر در مورد ماهیت این رویداد پرهیز کرد و گفت "تحقیقات در مرحلۀ است که نمی توان چیزی را در حال حاضر تایید کرد. پولیس تحقیقات فراگیر را انجام می دهد تا دانسته شود که چی و چرا اتفاق افتاده است و انگیزۀ آن چی بوده است."

کلاودیا پانفیل، سخنگوی شرکت موترهای کرایی ریدر، تایید کرده است که یکی از موتر های این شرکت که به کرایه داده شده است، در این حادثه دخیل بوده است.

چندین مورد حمله با موتر در ایالات متحده و اروپا صورت گرفته است که در آخرین مورد آن به تاریخ ۳۱اکتوبر سال گذشته در نیویارک هشت نفر کشته شد.

گروه دولت اسلامی طرفداران خود را ترغیب کرده است تا برای انجام حملات خود در کشورهای غربی از موتر کار بگیرند.

علی یکی از شاهدان عینی این رویداد به خبرگزاری سی ان ان گفته است که ظاهراً رانندۀ این موتر عمداً پیاده رو ها را هدف می‌گرفت. او گفت "این فرد عمداً چنین کرد، او همه را کشت. او بر مردم می راند و می راند و مردم نیز یکی پی دیگر هدف موتر قرار می گرفتند."

XS
SM
MD
LG